Kees,
eerst iets over de blokken, een blok is ingedeeld in 2 segmenten die ieder een eigen melder hebben.
Als een lok een blok binnen komt rijden dan zal de melder worden geactiveerd (remmelder Geel) en zal de trein beginnen af te remmen en langzaam door rijden tot hij de remmelder in het 2e segment bereikt en dan stopt hij, omdat bij TC bronz het instellen nogal moeilijk is moet je een beetje schuifen met de Rampe (remweg) en ook dit is weer een beetje afhankelijk hoelang een blok is.
Ik stel voor om de melders in de alle blokken (behalve blok 11 en 12) te voorzien van melders van link en ook van rechts, je begint bij de kant waar je binnen komt met de remmelde (geel) en in het volgende segment de remmelder (rode driehoekje), de trein zal bij het binnekomen de remmelder activeren en al remmend doorrijden tot de stopmelder en deze activeren en stoppen, deze situatie is niet ideaal omdat zoals hier getekend de trein met de voorkant in het midden van het blok stoppen.
Indeling van de blokken heb ik bijgevoegd in een afbeelding Kees D2
Een betere oplossing is om de segmenten in een blok uit elkaar te schuiven (kleiner te maken) en er stuk rails tussen te laten die met dezelfde stroom wordt gevoed als de rails die geen blokken zijn, je hebt dan een blok dat bestaat uit 1 segment en dan een stukje gewone rails en weer een segment, hierbij rijdt een lok dan wel tot het einde van een blok, zie afbeelding Kees D3
overigens de Br151 doet het soms niet goed in een blok (rijd niet ver genoeg door) dat heeft niets met de blokken te maken maar waarschijnlijk dat de lok niet goed is ingeregeld op de minimale snelheid, niets van aantrekken komt later wel goed,
Kees ik neem nog wel contact met je op maar denk over dit verhaal maar even na
Gr Piet