Auteur Topic: Head of train bij een Hondekop of bv. een TEE NS-1002  (gelezen 33452 keer)

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Head of train bij een Hondekop of bv. een TEE NS-1002
« Reactie #15 Gepost op: 2011-02-10, 16:53:41 »
Dat dacht ik al, fijn om te horen! Idem hier.

Gr.,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Head of train bij een Hondekop of bv. een TEE NS-1002
« Reactie #16 Gepost op: 2011-02-14, 10:08:21 »
Overigens, mijn TEE RAM 1002 van Roco stopt overigens als hij duwend rijdt nog steeds te laat in de blokken waar keerlumodules inzitten; in alle overige blokken stopt hij al duwende uitstekend.. Ik weet zeker dat dit komt doordat de hoeveelheid stroom die het voorste wielstel afneemt te weinig is om de stroomdetectie te laten signaleren, enigste verbruiker die hierop in het stuurrijtuig staat zijn namelijk de drie LED'tjes van de frontverlichting. Ik kan dit zien aan het moment waarop de bezetmelding inkomt als het treinstel duwende het blok inrijdt. Ik ga dit denk oplossen door wat geleidende verf op het eerst wielstel te smeren. Ik laat het resultaat hier weten.

Gr.,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Head of train bij een Hondekop of bv. een TEE NS-1002
« Reactie #17 Gepost op: 2011-02-28, 15:46:32 »
Dit probleem deed en doet zich voor bij twee keerlussen bij elk in slechts 1 rijrichting. Ik heb nog 2 keerlussen waar het juist in beide rijrichtingen weer wel goed gaat, alle vier de keerlussen zijn van gelijk fabrikaat. Oorzaak het ik niet kunnen achterhalen en het aanbrengen van weerstandslak op het wielstel heeft ook nog niks geholpen tot op heden. Ik heb het nu softwarematig opgelost door speciaal voor de TEE RaM NS 1002 in deze twee keerlussen voor de betreffende rijrichting rem- en stopmarkeringen te definieren die alleen voor dit treinstel zijn. Deze markeringen staan dan ietsje verder van het blokeinde verwijderd. Duwend stopt het treinstel nu precies op de plek aan het eind van het blok en trekkend iets eerder, maar dat is verder geen probleem omdat er lengte genoeg in dit blok zit. Zo kun je een elektronisch probleem met de software omzeilen.

Gr.,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!