Wilfred,
citaat,
De andere 4 ingebouwd en ook dat werkte prima.
Maar de 3 geprogrammeerde rijtuigen blijken nu er voor te zorgen dat de baan niet meer uit kortsluiting te krijgen is( b.v. trein rijdt in een verkeerde wisselstand)
De rijtuigen moeten van de rails worden gehaald of de stekker (220 Volt van de centrale Z21 moet eruit.
Met de 4 andere rijtuigen naar de winkel en die ook geprogrammerd .
Deze rijtuigen veroorzaken dit bovenbeschreven probleem NIET.
vraagje, zijn het allemaal dezelfde soort rijtuigen, of zijn het andere waardoor het mogelijk is dat de stroomafname ook op een andere plaats zit.
Ik denk hierbij dat de lok op een verkeerd staande wissel rijdt en dat de eerste wielen van een rijtuig ook op het wisselstaat en dat dan bij stroomafname van het rijtuig op meerdere assen plaatsvind en dat daarbij dan gedeeltelijk stroom wordt afgenomen bij de eerste en de laatste wielen van het rijtuig en daardoor de kortsluiting blijft bestaan.
Je schrijft dat je dan de rijtuigen van de baan moet halen of de stekker eruit, probeer eens de rijtuigen op de baan te laten maar met de hand een stukje terug te rijden zodat er geen verbinding is met het wissel en kijk dan eens of dan de kortsluiting is op te heffen,
Een andere mogelijkheid is hierbij nog mogelijk dat bij kortsluiting de automatische kortsluit herkenning van de Z21 in werking treed en de stroom zou moeten worden gekeerd omdat het rijtuig nog half op het wissel staat dit dan niet goed gaat.
Heeft ieder rijtuig een eigen stroomafname of gaat dit gezamenlijk via de lok?.
Mijn eerste indruk van het probleem zou kunnen zijn dat het bij de stroomafname moet worden gezocht en niet bij de instelling van de decoder, maar een beetje meer info hierover zou welkom zijn
Gr Piet