Hoi Cees,
Vanuit gaande dat de wissels allemaal goed werken denk ik dat je in een zugfahrt (route) De lengte van de treinstel moet opgeven.
Dat gebeurt wanneer een trein binnen een blok volledig binnen zit dat de laatste wissel weer omschakelen.
Anderom, wanneer een route als actief wordt gemaakt, dan schakelen alle wissels die in die route wordt aangegeven, omgezet.
Als een route actief wordt gemaakt en een onregelmatige wissel omzetting, dat kan het zijn om twee reden.
Als een route heel lang is, dan kun je het zien dat TC in die route gaat opdelen bijv. in tweeën de route gaat afwerken. Dan zie je het eerste stuk dat de wissels omschakelen, en bij de route vervolging zie je de rest van de wissels omschakelen.
Tweede reden.
Tijdens die route gaan de wissels vrij snel stuk voor stuk schakelen en dat de stroom verbruik voor de rest van de wissels tekort aan stroom voeding heeft om om te schakelen. Ik denk dat Harald het kan meten of er een stroom verval plaatsvindt.
Meten is weten.
Groetjes,
Jan S