Ik heb Trainplayer 3 niet gekend, en standaard is veel rollend materieel Amerikaans, maar het gaat erom dat je je baanplan kan controleren op mogelijke problemen die je niet meteen ziet. Voorbeeld: bij gebruik van een gebogen wissel moet een loc veel verder van de wissel blijven staan dan bij een gewone wissel, met bv. als gevolg dat je trein niet meer in een blok past. Door effectief trajecten te "rijden" merk je bv. ook dat je sommige wisselstraten in een station beter wijzigt of dat bv. rangeren niet vlot gaat op je ontwerp.
Ik heb mijn baanplan vele malen aangepast en "gefinetuned" dank zij Trainplayer. Ik vind het erg nuttig voor dit doel, niet als een spel of surrogaat voor het "echte" werk.
Je moet wèl nog na een verandering in Anyrail exporteren/importeren naar Trainplayer. De rails (Roco Geoline bij mij) passen goed. Soms ziet Trainplayer ergens een slechte "junction", maar dat is opgelost met de betrokken rails even te verwijderen en terug te plaatsen in Anyrail.
Er is een gratis demoversie: probeer het eens uit zou ik zeggen.
Groeten,
Bertus