Beste mensen,
Gisteren heb ik via de website van Roco mijn MultiZentralePro (MZP) met een MZP bootloader geupdate. Na deze update leest mijn MZP geen decoders meer. De diverse locs worden nog wel aangestuurd en de functietoetsen werken daarbij ook nog, maar als ik een decoder wil uitlezen of wijzigen, dan geeft de MZP niet thuis. Ik heb de mZP aangesloten op een programmeerspoor en mij ervan overtuigt, dat de MZP niet in de "POM" mode staat.
Na een aantal pogingen heb ik geprobeerd, om de MZP te resetten, volgens de handleiding punt 4.4. op bladzijde 39, namelijk de stroomkabel uit de MZP halen, witte knop indrukken, stroomkabel weer aansluiten en witte knop ingedrukt houden totdat de 4 leds gelijktijdig branden.
Volgens de handleiding moeten dan de fabrieksinstellingen teruggezet zijn. Helaas klopt dat niet, want toen ik de firmware update van vorig jaar (MZP_Udate_V108.exe)weer wilde instelleren gaf het installatieprogramma aan dat installatie niet mogelijk was omdat de MZP al was voorzien van de laatste firmware.
Weet iemand van jullie wat er gebeurd kan zijn en hoe dit is op te lossen?
Bij voorbaat dank voor jullie adviezen en tijd.
Met vriendelijke groet,
Frans