Casper,
Dit was de reden voor mijn vraag:
Heb je de driver software voor de USB-RS232 kabel geïnstalleerd ZONDER DAT DE KABEL WAS AANGESLOTEN ?
Uitleg: die "New hardware wizard" gaat zelf op zoek naar een driver in de windows bibliotheken en eventueel online. Het is daarna een crime om je kabel (Com-poort) alsnog te voorzien van de juiste drivers.
[side-note tussendoor] VIVA EL MacBook [/side-note]
Wat je kunt proberen is het volgende:
1. zet alles uit.
2. koppel de USB kabel los van je computer (terwijl alles uit staat)
3. start op en zoek naar "Apparaat Beheer" in "Systeem" onder "Configuratiescherm"
4. Lokaliseer de regel met "Com poorten"
5. Open deze branch met het plusje
6. Zoek Com7 op en verwijder deze (inclusief, als daarom wordt gevraagd, de bijbehorende driver-software)
7. Sluit het systeem af
8. Start het systeem opnieuw op (
nog zonder iets aan te sluiten!!!)
9. Installeer nu de met de USB kabel meegeleverde driver software
10. Sluit het systeem af
11. Sluit nu de USB-Serieel kabel aan (
Bij voorkeur op een USB poort van je moederbord, NIET via een USB hub!)
12. Volg nu de handleiding van de driver software om de drivers in te stellen
13. Als dat is gebeurd volg je de ExpressnetLI handleiding om deze en de centrale aan te sluiten.
Als dit niet werkt zul je in je kennissenkring op zoek moeten naar een WindBlow$ goeroe die je ter plaatse kan helpen...
Succes,
gerard