Hi Hans,
Zo bedoelde ik het niet hoor, die draadjes in de witte doos gebruik ik zelf ook, tenminste, als je de 0,14mm2 hebt aangeschaft. Prima spul, en goed verwerkbaar.
Het ging mij in mijn suggestie over de bandkabel waar je de specificaties van liet zien. Daar staat bij 'AWG 28' en dat is een (voor zover ik weet) Anglo-Amerikaanse codering voor draaddiktes. Die maat, 28, komt neer op 0,08mm2, en dat lijkt me erg dun, zeker als je de bandkabel onder je hele baan wilt laten doorlopen.
Als stuur je hem vanuit een centraal punt op jouw baan twee kanten op om de afstand te verkorten, dan is de kabellengte bij jouw ruimte van 3 x 5 toch al gauw 16 meter ((3 + 5) x 2).
Wat er in de PDF's staat is dat je spanning verliest door de weerstand in de draad. en wel meer naarmate de draad dunner wordt (lineair). En dat je vermogen verliest naarmate de stroom toeneemt (kwadratisch). Als je zeg maar 0,1 Volt per meter verliest voor een bepaalde draaddikte, wordt dat dus 1,6 Volt verlies bij 16 meter. En dan wordt het de vraag of je decoders dan nog functioneren.
Mijn suggestie zou zijn om een en ander eerst duchtig te testen, of te besluiten de decoders dicht bij de wissels te plaatsen, zodat je (veel) kortere afstanden krijgt (<= 2 meter).
HTH,
Gerard