Gerard,
je had gelijk dat was het probleem niet. na ons gesprek heb ik besloten alle bedrading die naar die ene DS64 ging te verwijderen. De wissel werden eerst aangestuurd met een magneetrelais. Daar heb je drie draden voor nodig. De draad die overbleef had ik geïsoleerd laten zitten. Omdat de aansluitingen van de Tortoise net wat op een ander plaats zaten moest ik deze bedrading door de kabelkokers heen wat op schuiven. En daar is het misgegaan! Nadat ik de 4 Tortoise wisselmotoren opnieuw had bedraad heb ik de DS64 weer gepakt en aangesloten. Kennelijk heeft deze decoder wat langer nodig dan een paar minuten om te resetten. Hij had anderhalf uur op de werkbank gelegen en werkte nadat ik de voeding had aangesloten weer gewoon. Daarna een voor de een de wissels aangesloten en hij werkte nog steeds. Vervolgens de loconet kabels weer van DS64 naar DS64 aangesloten en hij werkte nog steeds. Bij het opruimen van de verwijderde kabels (0,14 van Mecktronics) zag ik de breuk in de kabel die naar tortoise 18 ging. Gelukkig geen defecte DS64! En die kabel, ach voor die 2,5 meter vind ik wel weer wat. Omdat een plaatje vaak meer zegt dan woorden heb ik drie plaatje bijgevoegd. De eerste foto laat een overzicht van de opstelling, pc, i-pad en schakelkast in een hoek dicht bij elkaar zien. De tweede foto geeft een overzicht van de decoders. de derde van rechts was het zorgen kastje. De laatste foto zoomt wat in op de DS64 en het kaartje wat er achter plexiglas onder zit. Ook te zien is de glaszekering waarmee iedere decoder apart is beveiligd.