Arie,
Dit is een probleem om over na te denken.
Zelf gebruik ik geen keerlus en ook geen loconet en DR4088LN dus kan ik het niet uitproberen wat in mijn gedachten zit.
In de keerkus wisselt de stroom steeds van polariteit ( plus en min zullen we maar zeggen voor het gemak).
In fig 1 heb ik de keerlus module tussen de draden gezet die naar de keerlus lopen en heb die verbonden met de Dr4088 maar het gevolg hiervan is dat de plus en min op de ingang van de Dr4088 ook steeds wisselen, de ingang op de Dr4088 heb ik losgekoppeld ( in het gestippelde rondje) en gescheiden daardoor krijg je twee afzonderlijke groepen, het gevolg hiervan is dat deze groep ook steeds wissels van plus en min en daardoor niet verder op de baan gebruikt kan worden, dit is een onlogische en dure oplossing omdat er nog 7 ingangen zijn waar je op de baan niets mee kunt.
Fig 2. daar heb ik de keerlus tussen de ingang van de 10767 gezet en daar wordt de stroom niet om gepoold en er gaat een stroom lopen als er stroom wordt gebruikt en dan wordt deze door de Dr4088 gededecteerd.
Er is een mogelijk probleem, ik weet niet zeker of de 10767 (eigen verbruik) geen stroom verbruikt als hij in rust is, als deze wel stroom gebruikt dan gaat dit niet op.
Je zou het moeten uitproberen.
Hierbij kun je dan wel alle ingangen benutten en kun je de ingang van de Dr4088 (gestippelde rondje wel weer met elkaar verbinden.
Mogelijk zijn er nog andere mogelijkheden maar de tijd ontbreek mij op dit moment om dat op korte termijn uit te zoeken maar zal er attent op blijven.
Overigens jouw tekening is volgens mij al een oudje dacht ik, 2015?
Gr Piet