Arie,
ik ben nog even aan het zoeken geweest naar een oplossing voor het niet meegaan van een lok met de treinrit.
afgelopen dagen had ik ook weer dit probleem dat de lok net meeging met de rit, wat ik vermoede dat het te maken zou hebben met hoe de lok op de baan staat , links of rechts in het blok,
Ben tot de voorlopige conclusie gekomen dat het inderdaad te maken heeft met de stand van de lok maar dat omdraaien niet help en dat zou kunnen zijn dat de de richting van de lok en de stand van de lok in de multimaus en ook de afbeelding in traincontroller niet synchroon lopen, wat heb ik gedaan? heb de lok op de baan handmatig naar het blok gereden waar de hij in tc staat en zodat dat blok ook rood oplicht (bezet) met de lok erin en dan met de rechtermuisknop op de lok geklikt en dan komt er een venster en dan kun je met de linker muisknop op de tweede regel klikken en dan zal de afgebeelde lok verspringen, waarschijnlijk wordt hierdoor de lok op de baan en in de multimaus en in tc gesynchroniseerd en dan moet het kloppen.
bij mij gaf dit het gewenste resultaat en werd de lok gelijk het rijden meegenomen en na een test van enkele uren bleeft de lok meelopen.
Arie kijk maar eens of dat bij jouw ook helpt, waarschijnlijk moet je dat wel bij iedere lok doen waar het probleem zich voordoet
Gr Piet