Piet,
Gerard vraagt je waarom je vraagt welke type module ik heb gekocht omdat ik al had aangegeven dat ik de DR4088LN heb gekocht.
De Ln is het type dat op loconet werkt. Ik heb dom weg aangenomen dat dit type dus ook op de Z21 kan worden aangesloten. Ik wil heel graag het loconet systeem toepassen omdat dit gewoon goed werkt. Er komt steeds meer van op de markt. Ik heb inmiddels wat printplaatjes bij Huib Maaskant gekocht en succesvol opgebouwd. Daarnaast heb ik al een paar Digitrax wisseldecorders aangeschaft die werken ook heel goed op het loconet signaal van de Z21 en de communicatie met Tc Gold werkt ook goed.
Gerard,
je zit er vlak bij het algemene -adres is 65535. Wat heb ik gedaan? Ik begin altijd met het opstarten en conecten van de Z21. Vervolgens start ik TC Gold op. Ik ben er vanuit gegaan dat het aansluiten net zo voorspoedig zo gaan als bij de Ds64. Ik heb de 4088Ln aangesloten op de tweede LN poort van de Ds64. Vervolgens ben ik wat aan het klungelen geweest met het programmeren van de 4088. Uiteindelijk snapte ik het en heb een paar wissels in de Z21 gezet waarvan er een het adres 5 kreeg. Vervolgens heb ik opnieuw de programmeerknop geactiveerd en als eerste het wissel met adres 1 en daarna wissel met adres 5 eenmaal omgezet. De led reageerde geheel volgens de gebruiksaanwijzing. Daarna heb ik in TC Gold de blokken opnieuw ingedeeld en volgens de handleiding van een bezetmelder voorzien. Omdat ik daarna een lok van blok 1 naar 3 wilde laten rijden volgde er geen reactie. Ook de testknop in TC werkte niet.
Ik heb de 4088Ln losgekoppeld van de DS64. Daarna heb ik op de pc de tab van loconet in de Z21 opgezocht en heb de Z21 de opdracht gegeven een cv adres te zoeken.
Dan verschijnt er een schermpje met de mededeling dat er geen antwoord komt. En daar trek ik de conclusie uit dat er een communicatiestoring zit. Kennelijk verstaan de protocollen elkaar niet. Maar goed je weet mijn kennis van de digitale techniek is beperkt.
Ik hoop dat je er iets mee kan. Ik heb inmiddels ook een email naar Roy Keys (Digitrax) gestuurd.