@Gerard,
Een experimenteerbaantje, dat is het ja. Ik vind het een aanrader voor iedere (her)starter, zeker voor diegenen met een gebrek aan technisch/electronische kennis of nog erger gewoon géén kennis daarvan -moi-. Zoals je zegt, alles op tafel in het zicht en werken maar. Geduld hebben, lukt iets niet meteen dan de volgende dag of gelegenheid opnieuw proberen. En kom je er niet uit dan is er jullie support, super! En het is dus echt zo, ik zag hier tegenop, maar ik heb er werkelijk lol in gekregen, het is een echte uitdaging geworden om straks alle ins en outs te beheersen. Maar zo ver is het nog lang niet!
@Piet, Gerard; solderen.
Klopt Gerard, de ruimtes die ik genomen heb op de ringleiding om te solderen zijn te mager, ik rook af en toe wat onraad inderdaad. Op de modelbaan ga ik dat straks anders doen. Piet in jouw voorbeeld met kroonsteentjes; je soldeert dan niet maar verbind als het ware de twee ontblote draden in 1 grotere kroonsteen? Werkt dat wel? Is dat niet erg storingsgevoelig?
@Nieuw; Invoeren van een terugmelder in een blok.
Het zou kunnen zijn dat ik iets (meerdere dingen?) niet goed doe. Maar volgens mijn inzichten heb ik stap voor stap de zaken in orde. Ik heb volgens procedure mijn blokplan gemaakt etc. Blokken ingegeven maar wanneer de trein er overheen gaat verandert er niets in Rocomotion, wel veranderen de leds van de 10787. Nu ben ik bezig via de NL handleiding Rocomotion 5.9 maar wat zie ik nu; ik heb in het veld "Invoeren terugmelder" een tab extra (tov handleiding), namelijk "SIGNALE". Waarom heb ik deze keuze mogelijkheid terwijl ik toch echt versie 5.9 heb. En moet ik hier eerst invullen voordat de terugmelder signaal afgeeft (blok rood word bijv)?
Groeten,
Martijn