Rein,
De handleiding voor de decoder vindt ik ook een beetje onduidelijk, maar ik zal proberen uit te leggen zoals ik het zie.
De meeste wissels en ook seinen worden aangestuurd met wisseladressen, dit zijn meestal groepjes van 4, dus wisseladressen 1,2,3,4 vormen een groep 5,6,7,8 is ook een groep maar ook bv. 41,42,43,44 is een groep, steeds een veelvoud van 4.
De seindecoder van LTD gebruikt aan iedere kant een groep en je moet de decoder vertellen welke groep dat daar bij hoort. Dit kun je doen met de multimaus of met de software (traincontroller)
Ik denk dat je als volg te werk moet gaan,
Sluit een sein aan op de decoder aan de linker klemmenstrook, dat is de zijde waar ook S1 zich bevindt
Stekkerbrug J3 moet zijn aangebracht
Schakel de voedingspanning voor de modelbaan in e3n eventueel de extra voeding
Als het nu goed is dan moet elke 1,5 seconde automatisch een van de twee leds branden (wisselen om beurt)
Nu kun je het adres invoeren voor de groep door bv de multimaus op wisselbediening te zetten en een getal in te geven die je wilt voor de groep, laten we aannemen dat je de seinen wilt laten werken op adresgroep 41,42,43,44, dan geef je een van deze getallen in, maak niet uit welke.
Geef nu met de multimaus een wisselopdracht door op de pijltjes toets te drukken naast stop.
Als het goed is gegaan zullen de leds iets sneller hgaan knipperen en even later weer langzamer.
Voor de ander groep kun je hetzelfde doen, sluit daar ook een sein op aan en vervolgens op S1 drukken en dan zal ook hier de led gaan knipperen.
Vervolgens zoals beschreven voor de linker klemmen strook maar dan met een andere groep, bv 33,34,35,36 of wat je wilt
voor de derde keer op S1 drukken om het programmeren te beeindigen.
Je decoder moet nu zijn geprogrammeerd op twee verschillende groepen.
De seinen in de software (traincontroller) meot dus het oevreenkomstg adres hebben en ingesteld zijn op ¾ aansluitingen.
Rein probeer maar eens of je hier iets mee kunt, anders horen we het nog wel, susses
Gr Piet