Ik heb een ovaal met inhaalspoor. Ik gebruik de Roco centrale 10764 icm Roco centrale 10785 en 2 rode handcontrollers van Roco. Omdat ik 5 blokken heb, heb ik 2 Roco terugmeldmodules 10787 nodig alsmede 2 Littfinski GMB-8's.
Na het aansluiten krijg ik de volgende foutmeldingen
:
10764 powerlampje groen en overloadlampje rood.
10785 proglampje knippert rood.
Beide handcontrollers geven 'error 13'.
Op de 10787 terugmeldmodules knipperen om de beurt de 8 rode lampjes.
Volgens mij heb ik het onderstaande correct aangesloten (conform de tekening 10785/10764 die in de handleiding staat).
De aansluitingen zijn als volgt:
10764
handcontrollers hangen aan 'master'
kabel van 'slave' van 10764 naar 'bus in' van 10785
van 'track out' gaat 1 draad naar K van de 1e GMB-8 en de andere draad naar de J van de 1e GMB-8.
10785
kabel van 'bus out' naar terugmeldmodule 10787.
kabel van 'PC' naar USB-poort van laptop.
'prog out' niet aangesloten. Ik begrijp van een andere vraag op dit forum dat deze poort bedoeld is voor de programmeerrail. Deze hoeft dus nog niet aangesloten te zijn. Ik heb nu een schakelaar waarmee ik het signaal dat naar de baan gaat (dat van de 10764 komt) kan omschakelen naar de programmeerrail of naar de baan.
Minder zeker ben ik van een aantal andere aansluitingen, nl op de GMB-8 van Littwinski omdat ik er 2 aan moet sluiten.
Er loopt een draad van de K, helemaal links op de GMB-8, naar de K helemaal rechts op de GMB-8. Moet dit om de 2e GMB-8 ook?
Er loopt een draad van de J, 2e pool van links op de GMB-8, naar de J 2e pool van rechts op de GMB-8. Moet dit ook op de 2e GMB-8?
De 2 Littfinski GMB-8's zijn nu dus niet met elkaar verbonden. Wel lopen er uiteraard draden 1 t/m 8 van de 1e GMB-8 naar de blokken en draden 1 t/m 2 van de 2e GMB-8 naar de blokken.
De Roco 10787 terugmeldmodules zijn met elkaar verbonden met een bus kabel (van 'bus' naar 'bus').
Wat betreft de laptop de volgende opmerking/vragen.
Bij het opstarten komt de Wizard tevoorschijn met de mededeling dat hij nieuwe hardware gevonden heeft. Heeft dit te maken met het insteken van de USB-kabel in de laptop? Moet er software geinstalleerd worden als er een USB-verbinding gemaakt wordt met de PC?
Rocomotion brons: proefbaantje met inhaalspoor staat getekend, maar er zijn nog geen blokken getekend / gedefinieerd. Hoe werkt dit? Is er een beginnershandleiding waarin staat wat je allemaal moet instellen als je gaat beginnen?
Onderaan Rocomotion gaat er een rood lampje branden 'eingefroren'.
Als ik via 'railroad - digitalsysteme einrichten' de comm 1 poort instel dan gaat het lampje op groen 'Ein'. Daarnaast zit een lampje dat grijs blijft met 'offline' als mededeling.
Overigens: de 10764 en de handcontrollers werkten naar behoren toen ik de 10785 nog niet aangesloten had en ik nog geen scheidingen in de rails had gemaakt voor de blokken.
Kan iemand mij op weg helpen? Is er een beginnershandleiding?
Groeten,
Henry