Hoi Piet,
ik ben weer wat verder. Ik kan de loc vanuit de pc aansturen via het schuifje. Daarna ben ik de blokken in de plattegrond gaan definieren. Dit wordt echter een stuk lastiger (zoals Martijn al schreef). Ik volg de handleiding, hoofstuk 1 'snelstart'. Als de loc een rondje rijdt dan licht blok 1 op als hij in het laatste deel van blok 2 rijdt en in het eerste deel van blok 1. Rijdt hij door de overige blokken dan licht er geen enkel blok op.
Onder het draadje Rocomotion --> exprimenteerbaantje t.b.v. Rocomotion staat het baantje van Martijn (pag. 1). De volgorde van blokken is bij hem, rijdend van blok 1 naar blok 5: 1b, 1a, 2a, 2b, 3a, 3b (of 3a, 3b), 4a, 4b, 5a, 5b. Klopt dit? Mogen de a's en b's door elkaar gegooid worden? Logischer lijkt mij 1a, 1b, 2a, 2b, 3a, 3b, 5a, 5b.
In de handleiding op pag. 130 vind ik de volgende tekst:
Programmeren van de terugmeldmodule 10787 met Rocomotion.
Met het betroffen blok (bv Traffic – Box) registerkaart melder uitkiezen. Dan op
eigenschappen klikken. In deze eigenschappendialoog op instellingen klikken en dan
verdere instructies op het beeldscherm volgen. Belangrijk bij het programmeren van de
terugmeldmodule is dat altijd slechts een terugmeldmodule aangesloten is. Tijdens de
normale gebruiksomstandigheden kunnen natuurlijk verscheidene modules worden
aangesloten, de adressen moet in oplopende volgorde zijn (geen adreshiaten). Als controle
wordt van de lichtdedioden na zelftest de geprogrammeerde adres getoond.
Moet ik hier uit afleiden dat ik alle draadjes op de 10787 los moet maken, behalve die van blok 1 als ik blok 1 ga definieren? Moet dat dan adres 1 en 2 zijn op de 10787? Hier wordt het wel erg ingewikkeld moet ik zeggen. Maakt het dan nog wat uit waar de loc in het blok staat? Moet die precies in b.v. 1a staan of maakt dat niet uit?
In de handleiding van de terugmeldmodule 10787 staat het e.e.a. over initialiseren. Hier wordt echter verwezen naar de handleiding van de 10785. Deze handleiding heb ik helaas niet (wel het aansluitschema). Waar kan ik deze handleiding vinden?
Tenslotte: ik gebruik voor Rocomotion versie 5.8. Wellicht is dit ook nog van invloed. Ik heb 5.9 A1 gedownload. Kan ik deze zondermeer installeren zonder mijn werk te verliezen?
Groeten,
Henry