Dag allemaal,
Ook ik ben ook in Houten geweest en vond het erg jammer dat er weinig met Traincontroller werd gewerkt. Er is in dit draadje al genoeg over gesproken en ga hier dus niet verder op in.
Daarbij veel mensen gesproken die niet precies weten welk software programma ze precies moeten aanschaffen. Veel twijfels dus en de meesten zagen door de vele I-train bomen het bos niet meer staan. Ik heb deze mensen dus ook gewezen op dit forum.
Wat belangrijk is dat je weet van jezelf in hoeverre je hier mee wilt spelen. Ik ben zelf met koploper begonnen en heb hier veel plezier aan mogen beleven. In eerste instantie is het gratis en kun je er ontzettend veel mee doen. Je kunt je ze op deze manier het digitaal rijden eigen maken en veel kennis vergaren.
Nu werk ik met Traincontroller omdat het, naar mijn mening, makkelijker en comfortabeler is.
Zoals eerder gezegd, is het voor mij erg lastig om aan te geven wat ik extra zou willen weten. Aan de hand van de handleiding die ik heb (Traincontroller Gold and Silver Version 7), zitten er voor mij aspecten in vanaf Hfst 3, waar ik meer duidelijkheid over zou willen hebben. Ik denk dan in het bijzonder aan het instellen en afregelen van treinen en blokken.
Rien,
Om te beginnen al je treinen goed ijken. Laat zo ook eerst warm draaien voordat je gaat ijken,
1) Beknopt: 3 aaneengesloten blokken op je baan aangeven in het tabblad van de betreffende trein, klikken op speed, automatic speed & brake, vinkje onderaan op advanced fine tuning en dan naar speed profile. Daar even goed kijken welk soort bezetmelding je gebruikt. Je ziet meerdere tabbladen welke je gebruikt voor b.v. minimale snelheid. Op YouTube is hier veel over te vinden.
2) Daarna ga je pas je de blokken instellen met een remmelder(gele pijl) en een stopmelder(rode pijl).
Even een beetje stoeien maar het gaat goed komen!
Groet Bren
Groet Bren