Hallo Eric,
Dus, thema doorschuiven is een uitdaging.
Groetjes,
Jan S
Hallo Allen,
Heb het geprobeerd volgens de beschrijving Handboek Versie 9.0 A1 op blz. 196 t/m 198.
Zie voorbeeld in de bijgaande screenshot.
Op mijn testbaantje drie locs aanrijden en allen stilstaan. (Dit heet Aufreihen, vertaald Aanrijgen)
Vervolgens de voorste loc weglaten rijden, schuift de tweede lok naar de eerste plaats.
De derde loc schuift vervolgens weer naar de tweede plaats. (Heet ablaufend Aufreihen = aflopend aanrijgen) Niet verwarren met Aufrei
chen, dat is juridisch taalgebruik voor overhevelen.
Zo te zien lukt dat, op 1 bezetmelder per blok van 74 cm.
Ga de komende tijd eens uitproberen wanneer 1 bezetmelder per blok 6 meter is (schaduwstation)
P.s: In de vorige versie 8.0 G2 was het moeilijk om het doorschuif thema te realiseren, althans is het lastiger.
ik had daar echt moeite mee, nu met de upgrade 9.0 A1 is dat ineens makkelijker geworden
Ik kan dit niet ontdekken en verklaren waarom dit niet mogelijk was in Versie 8.0 G2.
Alle "regeln" instelling is hetzelfde bij zowel Versie 8.0 G2 als Versie 9.0 A1
Het enige wat ik kan overzien is de verandering van de Markering, Rem en Halte optie.
Dit is maar mijn vermoedens.
Maar het werkt, kost dan wel een Upgrade naar 9.0 A1.
Zie ook tweede screenshot van blz 276.
En zie ook de bijgaande Duitse forum.
http://www.freiwald.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=29561 En ook vind ik een beetje vreemd.
In de shop website kost een volledig TC-Gold 9.0 A1 €509,=
Vorig jaar koste de TC-Gold 8.0 G2 €510,=
Bovenop nog de Upgrade van €101,= is totaal €611,=
Had ik niet beter kunnen wachten tot september 2017 zodat de kosten van een nieuwe TC-Gold €509,= kost?.
Ik denk dat de prijs tot 31-dec-2017 geldt en daarna stukken duurder wordt.
Ik vind een vreemde berekening. Het zal wel aan mij liggen.
Wat mij opvalt is dat de verbeteringen in de
upgrade vrijwel verborgen zijn in het programma.
Pins en layout is een nieuw jasje dat als hulpmiddel wordt gebruikt. Ik zoek me de wezenloos naar de echte open verbeteringen van de treinbesturing. Echte verbetering is het Aufreihen. Maar verder moet ik nog zoeken in de komende tijd wat de toegevoegde waarde is van de nieuwe Upgrade.
Verder ben ik over het algemeen positief over de TC-Gold versie.
Alleen die Upgrade 9.0 A1 en de prijs verhouding zet ik even een vraagteken bij.
Verder alles prima naar m'n zin.
Mvg,
Jan S