Goedemorgen Piet en Gerard,
Bedankt voor het meedenken.
Allereerst Piet, klopt je tekening. Dit is het stukje rails wat ik apart heb gelegd om de blokken te testen. Op mijn baan werkte het niet. Daar heb ik een schaduwstation waar de treinen vanaf links een spoor op komen rijden van +/- 100cm. Dit is dus 1 fysiek blok en in TC 1 blok met een afrem en stop indicator.
Echter op het test stukje werkt het ook niet. De trein reageert niet op een afrem of stop indicator. Vreemd genoeg wel als ik de regel Power Off in de Operation zet en de trein rijdt dat blok in. TC is dan direct in de Power Off mode.
Ik heb het advies van Gerard opgevolgd en het blok als 1 geheel te zien. (zie foto TC).
In TC heb ik 1 blok aangemaakt met drie contact indicatoren, elk met een eigen adres.
Ook hier stopt de trein niet, terwijl er in het middelste gedeelte een stop inidcator zit.
Ook hier weer, op een Power Off actie in de operation tab, staat de trein abrupt stil.
De andere optie, als ik Gerard heb begrepen, is om de drie blokken aan elkaar te knopen.
Ik heb dus de drie draden aan elkaar gemaakt en op 1 adres gezet (ook op 1 poort van de bezetmelder ) aangesloten. De blokken allemaal hetzelfde adres gegeven, echter TC vond dit niet fijn. Als ik de trein in beweging wilde zetten, sloeg TC in power Off en ging kortsluitingslampje branden op mijn centrale.
Op dit moment weet ik niet meer wat ik moet doen, anders dan weer opnieuw beginnen.
Een stuk rails aanleggen van +/- 200cm en een blok creëren bij 80cm tot 160cm door de onderste railstaaf te onderbreken. Zie foto Nieuw. Echter ook dit geeft niet het resultaat.
Welke parameters zie ik over het hoofd?
Mvg,
Peter