Mannen,
Bedankt voor de suggesties.
Ik ben bekend met "Routes" in TC, die zijn inderdaad met één enkele push button in te schakelen.
Ook heb ik het wel eens met pushbuttons en het zelf schakelen van wisselstanden ingesteld.
Waar een aantal sporen vanaf het hoofdspoor komen en een eind verderop weer samenkomen is dat goed te doen.
Maar dat is eenvoudiger dan mijn situatie.
Zie de bijlage voor mijn situatie. Het gebogen spoor rechtsonder is de 'branchline', die komt van een classification yard. Het is het aanvoer en afvoer spoor voor dit industrie terrein.
Bereikbaar vanaf de branchline zijn:
- de onderste twee sporen, een maintenance yard
- het arrival en departure track
Recht tegenover het departure track ligt aan de rechterkant parallel aan de branchline de 'yard-lead', oftewel het uithaalspoor
De twee parallelle schuine sporen vormen een mogelijkheid om om te lopen om de industriesporen aan de rechterkant te kunnen bedienen:
- twee sporen voor Slick Oil, één voor Silly Pete's
Dan blijven aan de linkerkant nog drie sporen over:
- Wilson Logistics, een eenvoudige container terminal
- twee sporen voor Golden Valley Canning, een groenten en fruit opslag en inblik industrie.
Nu is het doel om op of nabij elk van die sporen (of op een paneeltje ervoor) een drukknop aan te brengen.
Tezamen twaalf knoppen (jaja, tel maar na...). Als ik nu (bijvoorbeeld) de knoppen op Golden Valley spoor 1 en die van de Yard Lead achter elkaar indruk, dan moet die route worden ingesteld.
Diezelfde route met één knop instellen is lastig. Waar zou je die knop moeten plaatsen?
Voor mij is dat misschien nog wel te onthouden, maar voor gasten niet.
Maakt dit mijn vraag wat duidelijker?