De wisselstraat is opgebouwd en in de baan ingepast en werkend opgeleverd. Dat was wel een klusje zeg, je moet het allemaal goed vooraf plannen en begrijpen wat je doet maar het resultaat is daar uiteindelijk. Het inregelen van de servo's met de DR4024 is een makkie (mits je de handleiding volgt en met de MM kunt werken), wat een ideale servo-decoder is dit. Ook de CV waarde van de eerste wissel instellen gaat makkelijk, deze staat bij mij op 49. De 4 wissels die ik gebruikt heb zijn de EW3 wissels van Tillig Elite-gleis code 83. Daar kan je desnoods op maximale snelheid doorrijden en ze hebben een mooie geleidelijke boog conform het voorbeeld. Wisseltongen hebben ook geen scharniertjes! Uiteraard is polarisatie van het puntstuk een vereiste.
Zoals je ziet heb ik het blauwe underlayment maar direct bruin geverfd, dan hoeven de tere wissels niet meer van hun plaats voordat de ballast erin gaat. Het spoor van het aansluitende baanvak moet nog wel even los om bruin te verven, maar pas nadat ik aan beide zijden het overtollige blauwe underlayment heb weggesneden en met een Stanley mesje heb weggestoken (zit nu gelijmd op het hout), zodat het spoor op een mooie verhoging gaat liggen. Zie verder de beide fotootjes hieronder.
VRAAGJE:
Nu heb ik nog een vraag voor de traincontroller experts! Ik wil zorgen dat de software (TC Gold) een trein of kruisend of rechtdoor door deze wisselstraat stuurt en dus niet even van het linker naar het rechterspoor en direct weer terug, want dat is een slinger waar we niks aan hebben! Ik denk dat dit ergens in de voorwaarden bij de wissels ingebakken moet worden maar ben er nog niet helemaal uit. De vier wissels hebben elk hun eigen servo en CV adres. Iemand een idee?
Groet, Ferry