Hans,
nog eens naar de berichten gekeken en wat mij opviel dat adres 138 wel werkt en 113 niet, even wat verder gekeken en de handleiding er even op nageslagen. er staat bij hoofdstuk 2.2 het volgende
2.2. “LANGE ADRESSEN” In CV1 kunnen alleen de locadressen 1– 99 worden geschreven. Alle locadressen vanaf 100 moeten via dit menu worden geprogrammeerd. Hiervoor is het echter noodzakelijk eerste de “lange adressen”in de locdecoder via CV29 vrij te geven (lees de decoder handleiding). Bij het oproepen van dit menu krijgt u kort “CV17/18” te zien. Dit scherm springt dan snel over naar het adres van de voor het laatst gebruikte loc – met vooraan de letter “L” en een knipperende waarde. Via de functietoetsen kan nu het gewenste adres worden ingevoerd. De cijfers van de weergegeven waarde verdwijnen na de invoer van het eerste cijfer. –Bevestigen met de “Licht/OK”-toets. Het display springt kort op “PROG” voordat u terugkomt bij het menu “LANGE ADRESSEN”.
Dat houd in dat je 113 met lange adressen moet programmeren.
Mogelijk kan de decoder hier nog roet in het eten gooien, er zijn decoder die lange adressen vanaf 128 kennen, hoe het is met de lp4 weet ik niet omdat ik deze niet gebruik, opzoeken in de handleiding daar zal het vast in staan
Als dat zo zou zijn dan is er een gat van 100 t/m 127, meer een grijs gebied, voor de decoder kort adres maar voor de multimaus langadres en mogelijk dan ook met de multimaus met lange adressen programmeren.
De versie kun je opzoeken onder het menu info 3.7 van de handleiding
3.7. “INFOS” Een menu dat u informeert over de software-versie (“SOFTWARE”), het type X-bus (“X-BUS”) en het op dat moment gebruikte apparaat als Master (“CENTRALE”). De gewenste informatie wordt met behulp van de pijltoetsen opgeroepen. Met de “Licht/OK”-toets gaat u een niveau terug.
Hans, hopelijk kun je hier verder mee.
Gr Piet