ach, dan doe ik er nog een schepje bovenop ...
Op vraag 1 -> het wordt opgeslagen in het totale bestand van je baan. Zie afbeelding 1. Maar je hebt er niets aan. Ik denk echter dat je het meer bedoelde om te kijken of je zo je probleem kon oplossen :-)
Op vraag 2 -> je kunt handig gebruik maken van de tools binnen het programma , zie afbeelding 2. hier zie je in een oogopslag welke melder en de status.
uiteraard werkt je wagon met je led prima, laat die oude knarren hier maar met die "natte" vinger werken, :-) :-) het draagt denk ik niets bij aan je probleem.
Wat ik mis in je verhaal is wat je bedoeld met " als de wagon wordt weggehaald " . Indien je de wagon echt helemaal van de rails haalt en hij blijft dan nog steeds bezet geven, heb je echt een technisch probleem. Ik lees in je verhaal niet of het ook is zonder de wagon te gebruiken want dan is er inderdaad meer aan de hand, bv een sluiting met een ander "blok".
Ik denk dat je eens moet testen of je in elk blok slechts ëën melder hebt ingevoerd, en heb je niet de instellingen veranderd wanneer ie vrij komt ?(memory)
Kijk eens bij een blok wat wel goed werkt of je verschil ziet met een blok wat niet werkt,
sluit een melder die in een blok goed werkt eens aan op een blok wat niet goed werkt, zo weet je of het aan de melder ligt of aan het blok...
let goed op tussen schakelen edit en aktief modes !
En vooral, geef eens door welke hardware je gebruikt voor de bezetmelding :-)