Hallo Fred,
Niet alles is mij duidelijk over hetgeen je gebruikt, ik ga er nu vanuit dat je een Z21 hebt en daarbij een tablet met de app Z21 erop of een smartphone in combinatie met de multimaus
Op beide kun je een baan in de Z21 app in tekenen met wissels en terugmelders.
Nu is het zo dat de tablet of of smartphone niets anders is dan een luxe uitgebreide handregelaar en daar mee kun je geen baan automatisch besturen zoals je dat met een PC met een geschikt programma om de baan te besturen, automatisch of semi automatisch eventueel in combinatie met je handregelaar.
Het zetten van wissels en contoleren of een blok bezet is lukt nog wel met de Z21 app maar om een baan (programmeren) automatisch te laten rijden en de wissel en bezetmelders (en nog meer mogelijkheden) automatisch te laten gaan heb je een besturingsprogramma nodig.
Er zijn diverse programma's te koop, van eenvoudig tot zeer uitgebreid, natuur zit naar gelang je wensen zijn daar ook een prijskaartje aan .
een programma dat ik zelf gebruik is traincontroller, niet de goedkoopste maar wel de beste en met de meest mogelijkheden. Heb geen aandelen hierin.
Dit programma bestaat uit 3 versies Brons, zilver en gold, gold heeft uiteraard de meeste mogelijkheden maar ook de duurste.
Je zou dit programma een op je computer kun instaleren en in de demo versie gratis kunnen uitproberen, het is dan mogelijk om het 30 dagen uit te proberen (werkdagen, dagen dat je het niet gebruik tellen niet mee).
Het is zeker de moeite waard om dit een te doen en te bekijken wat de mogelijkheden zijn en eventueel welke versie dat voor jouw geschikt zou zijn.
Laat eens weten of hiermee je vragen (gedeeltelijk) zijn beantwoordt en ander gewoon verder vragen
Gr Piet