Hallo Bert,
jouw vraag kan ik ook niet zo met een paar woorden beantwoorden, ik weet wel dat er wel wat mogelijkheden zijn maar ken het gebruik van diverse terugmelders van diverse fabrikanten door elkaar ook zo niet goed omdat ik zelf alleen roco gebruik.
eerst een andere vraag om verwarring te voorkomen, Bedoel je met 10 modules de modules van digikeijs die bestaan uit 16 melders, dit zijn eigenlijk 2 modules in een en gebruiken ook 2 moduul adressen, dus in totaal 160 melders.
deze zijn vergelijkbaar met de terugmelders van Roco Z21 DETECTOR x16 Art. Nr.: 10819 dit zijn ook 2 modules in een.
nu een antwoordt (probeer ik) De Z21 kan volgens Roco maximaal 20 terugmeld modules van het type 10775 verwerken, dit zijn dus 160 melders en deze zijn compatibel met de melders van Digikeijs DR4088RB en daardoor ga ik er vanuit dat je met deze van digileijs ook maar 10 dubbele modules kunt aan sluiten (160 melders).
Bij het gebruik van de nieuwe terugmelder van Roco 10819 - Z21 DETECTOR x16 heb ik nergens kunnen vinden dat bij het gebruik van de ® Maintenance Tool voor de Z21 dat daar een beperking is van een maximaal aantal maar ook niet wat dan wel het maximale is, dus kor gezegd dit zou je moeten uitproberen, ik gebruik nog geen Z21 dus kan het ook niet uitproberen.
Een andere mogelijk om meer dan 20 terugmelders te gebruieken zou zij door er een tweede (goedkope) centrale erbij te gebruiken maar ik weet niet met welk programma op je Pc dat jij gebruikt en of deze de mogelijk heeft om meerdere centrales gelijktijdig te gebruiken, ik zelf gebruik Traincontroller en die kan wel tot 10 verschillende centrales gelijktijdig gebruiken.
Je gebruikt zo'n 2e centrale dan alleen voor de terugmelders, als voorbeeld, op de hoofdcentrale bestuur je de baan en ook je wissels (kan ook op de 2e centrale) en ook de eerste 20 modules van je terugmelder (160 melders) en op de 2e centrale sluit je dan alleen je volgende reeks 20 terugmeld modules (weer 160 melders) en dat kan eventueel ook nog bij een 3e centrale.
Misschien is het in jouw gebruikte programma ook wel mogelijk om per blok in je banenplan maar met 1 melder per blok te werken inplaats van 2 of soms 3 en dat scheelt weer heel veel meldpunten zodat je met minder melders meer blokken kunt bedienen.
Mogelijk een andere oplossing, heb je al gekeken of er met digikeijs een mogelijk is om de melders via loconet te laten lopen, De Z21 heeft ook een loconet aansluiting, mogelijk kunnen daar veel meer melders op worden aangesloten.
Laat maar eens weten of je aan deze info al iets hebt
ps. in het boekje dat Dirk aanbeveelt Roco 81396 - Digital für Einsteiger 2 €14,95 is ook nog een vervolg op met het nummer Roco 81393 deel 3 en daar staat ok nog veel in.
Gr Piet