Hans,
citaat van hans:
Waar ik nog wel benieuwd na ben is dat je schreef dat je jouw baan met de computer bedient , maar waar heb je dan de z21 apparatuur voor nodig .
even in het kort, je centrale, in dit geval de Z21 is je centrale en die geef alles wat je hem verteld door aan de loks, wissels, terugmelders enz op je baan en dat vertellen doe je door opdrachten te geven met je multimaus, smartphone en wat er allemaal nog meer mogelijkheden zijn, de Pc is er ook zo een daar programmeer je al die mogelijkheden mee en de Pc (het programma dat je hebt staan opde pc die je baan bediend) houdt ook alles bij bv. waar je treinen op de baan rijden, hoe de wissels staan of ze niet op een verkeerde rijweg rijden en die corrigeerd dat allemaal en nog heel veel andere dingen, vergelijkbaar met de NS die ook alles via de computer in de besturingkamer doet, een beetje te veel om dat allemaal in korte samenvatting te geven.
Ik heb niet speciaal een voorkeur voor wat ik op de baan hebt rijden, rij wat ik mooi vind en wel wat minder elektrisch omdat ik geen bovenleiding hebt.
Ja de S3/5 is een mooie lok, zoek nog steeds de blauwe S3/6 van Roco, ik heb deze maar is gevallen en helemaal aan kleine stukjes en nieuwe onderdelen zijn niet meer voorhanden bij Roco, heb ik ook al wel ongeveer 20 jaar, duur grapje.
Gr Piet