Na een verhuizing waarbij mijn binnenbaan afgebroken moest worden, heb ik een nieuwe baan in de tuin aangelegd.
Dit blijkt een hele andere tak van sport, met name door de voortdurende aanval op de elektrische verbindingen van de locomotieven met de rails, door corrosie, blaadjes tot aan overstekende slakken toe.
Mijn ecos systeem kan e.e.a. goed aan, ik heb het voltage wat hoger ingesteld om de wat grotere schaal van de spoor G locs voldoende kracht te bieden, toch blijft er geregeld noodzaak bestaan om de baan tussendoor weer schoon te vegen.
Daarvoor heb ik een Piko cleanmachine gekocht, een batterijaangedreven zendergestuurd klein locje dat makkelijk een uur of 2 rondjes kan rijden en daardoor de hele baan weer keurig laat glimmen.
Alle andere locs moeten aan de kant want het ecos systeem kan de schoonmaakloc niet integreren in het overige treinverkeer…
Nu is mijn vraag: kennen jullie een manier om via de ecos een zendertje (als vervanging van de sleutelhangerachtige zender die standaard door piko wordt geleverd als bediening) aan te laten sturen zodat dit zeer zinvolle locje mee kan draaien met het overige treinverkeer…
Ik ben benieuwd!