Beste Hans schreef : Ik had Hansw al over de mail geschreven dat de flensen 0,3 mm te groot zijn en dat daar de moeilijkheden vandaan komen.
Dat klopt , maar ik dacht dat dit alleen voor het merk Liliput gold , maar nu blijkt dat dit ook voor alle merken geld uit de jaren 70 en 80 zoals Piet aangaf ..
Daar had ik geen rekening mee gehouden .
Ondanks de afwijkende flenshoogte rijden de Liliput , Trix en Fleischmann prima op de Geoline rails , alleen bij wissels een probleem
Die haal ik dan gewoon weer weg. Maar toch vreemd dat ze op rechte/ bochten dit probleem niet hebben met de flenshoogte
Nu had ik in het verleden toen ik nog digitaal op Geoline rails reed ook al problemen met vooral 3 weg wissels ( die nieuw waren ) constant kortsluiting met Roco , Trix loc,s
Ik heb toch een beetje de indruk dat wissels voor de meeste problemen zorgen zelfs bij de nieuwe Roco Line bedding wissel blijft de loc bij langzame snelheid stilstaan met kortsluiting als reden .wel of niet gepolariseerd het maakt niets uit . Bij hoge snelheid gaat het wel goed
Mvg Hans