Ik ben nog maar een beginner in deze fantastische hobby en loop helaas tegen een probleem aan. Vorig jaar heb ik een Roco startset gekocht met daarin de gele NS Sik.
Inmiddels heb ik die startset flink aangevuld met extra rails en wissels, en natuurlijk locomotieven (2 stuks nieuw gekocht) en diverse rijtuigen en goederen wagons. Nu heb ik afgelopen weekend een 4de locomotief (eveneens nieuw) gekocht, de 18 201 stoomtrein van het merk Trix (25020) en daarmee heb ik nu een probleem. Ik kan zonder problemen mijn andere 3 locomotieven tegelijkertijd laten rijden met alle (ook geluid) functies aan. Maar deze nieuwe locomotief is een beetje een diva, want zij wil de baan alleen voor haarzelf, d.w.z. alleen als ik alle andere locs van de baan afhaal, kan ik zonder problemen met deze groene stoomloc rijden, en reageert deze ook zoals het hoort dus zonder haperingen. Zet ik 1 van de andere locs op de baan, dan reageert de groene stoomloc niet meer op de commando's, die andere loc reageert daarentegen zonder storing. Uiteraard zijn alle locadressen verschillend opgeslagen in de Multimaus. Ook heb ik alle 4 locs dezelfde instellingen gegeven in het rijstappenplan (128), mocht dat iets uitmaken. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak kan zijn van het vreemd functioneren van de groene Trix stoomloc? Uiteraard ben ik hiermee ook naar de winkel geweest, en daar kan ik hem wel terugbrengen. Maar ook deze winkelier heeft geen idee wat er aan de hand is. Alvast mij hartelijke dank voor het meedenken!