Auteur Topic: Blokvrijgave te langzaam.  (gelezen 384 keer)

Offline vanslambrouckr

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 26
  • Waardering: 0
Blokvrijgave te langzaam.
« Gepost op: 2024-10-13, 17:16:45 »
Hallo,

Ik heb het probleem dat blokken te laat worden vrijgegeven, waardoor andere treinen te lang moeten wachten.
bvb blok3 | blok 2 | blok 1

Als trein A van blok 2 naar blok 3 gaat, en trein B wil van blok 1 naar blok2, kan trein B pas blok2 betreden als trein A in blok 3 toegekomen is. Ik wil dat trein B naar blok 2 kan vertrekken van zodra trein A blok 2 verlaten heeft. Iedere blok heeft 2 melders (links en rechts van het blok)

Maw, als blok2 de exit melder van blok 2 oplicht (in dit geval de linkermelder), moet blok 2 vrijgegeven worden, en zou trein B blok2 moeten kunnen betreden.
Nu is het echter zo dat blok2 pas wordt vrijgegeven, als de entry melder van blok3 oplicht. (de trein passeert dus over deze melder).
Ik heb bij de route & schedule instellingen Voor "release of blocks & routes" de instelling reeds aangepast naar "smart", maar dit geeft niet het gewenste resultaat...


mvg,
Rik

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 413
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Blokvrijgave te langzaam.
« Reactie #1 Gepost op: 2024-10-13, 19:25:16 »
Beste Rik,

hoewel ik ook met TC 9 werk kan ik je zip niet openen. Ik heb TC in de Duitse taal aan staan. bij deze een poging om een antwoord op je vraag te geven. Als de editer modus is ingeschakeld en je met een dubbelklik je treinrit selecteer dan opent de map eigenschappen. de tweede tab van links (in het Duits Regeln) bevat een keur van instelmogelijkheden met onder andere ook de vrijgaven van blokken die je dan per treinrit kan instellen. Mocht ik er naast zitten dan weet Piet Heinst vast wel raad.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.