Auteur Topic: Verbrauch für Loks  (gelezen 1104 keer)

Offline Aart

• Junior lid
  • **
  • Waardering: 1
Verbrauch für Loks
« Gepost op: 2024-10-26, 09:11:50 »
Heren,

Waarom loopt de teller niet van het verbruik van de Lok?
Ik heb ook de gebruiksaanwijzing gelezen maar het werkt niet.
Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien maar ik zie het niet.
Wie kan en wil het mij uitleggen.

Aart

TC 9 Gold
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Verbrauch für Loks
« Reactie #1 Gepost op: 2024-10-27, 16:35:01 »
Dat is een heel goede vraag. Ik loop met mijn nieuwste lok tegen het zelfde probleem aan. Ik ben benieuwd naar de oplossende reactie. Ik gebruik ook TC 9. Misschien weet Piet raad.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 28
    • home page
« Reactie #2 Gepost op: 2024-10-27, 19:10:39 »
Hoi, helaas weet Piet het op dit moment ook niet, heb vanmorgen even zitten zoeken maar kon het niet vinden, bij mij heb ik dit probleem niet maar als je het banenplan naar mij zou mailen dan kan ik eens kijken of dat verschil maakt met mijn instellingen, groetjes Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 28
    • home page
« Reactie #3 Gepost op: 2024-10-28, 18:48:03 »
Hoi Aart en Arie.

Het probleem zit er in dat dat stationsklok in traincontroller niet is geactiveerd, het is zo dat snelheid x tijd een afgelegde weg (afstand) is en dan kan het verbruik berekend worden.
Zet bv in eigenschappen van de klok de op bv dezelfde tijd als de pc, editeermode (kan ook anders) zie afbeelding en activeer dan de de klok door er op te klikken in de bedrijfsmode, je ziet dit niet maar het werkt alsvolgd, door 1x klikken op het klokje boven in de balk en de klok word gestart en bij een volgende klik gaat hij uit, bij iedere klik veranderd de status dus aan, uit, aan, uit, aan, uit enz.

Kijk maar eens of het lukt .
gr. Piet
« Laatst bewerkt op: 2024-10-28, 19:24:42 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aart

• Junior lid
  • **
  • Waardering: 1
« Reactie #4 Gepost op: 2024-10-28, 19:43:03 »
Hoi Piet,

Jij bent de beste, dit was zonder jou hulp dus nooit gelukt. ;)
Werkt nu perfect ;D

Gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
« Reactie #5 Gepost op: 2024-10-31, 10:46:31 »
Piet ook van mijn kant hartelijk dank. Ik heb het even geprobeerd om de klok te activeren en dat werkt. Maar het is nog niet gelukt om de eigenschappen te openen. Na het ongeval van afgelopen dinsdagavond is de concentratie nog niet wat het wezen moet. Maar dat komt wel weer.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.