Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 767 keer)

Offline Wim Schouten

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2024-10-30, 10:01:31 »
Ik ben Wim Schouten en inmiddels gepensioneerd. Nog voor mijn geboorte had mijn vader al een elektrische trein van Fleischmann. Een eenvoudig baantje op de grond kon mij al enorm fascineren en met mijn neus op de grond tuurde ik naar de aanstormende trein. Al gauw bouwde mijn vader een heuse treintafel in mijn kleine kamertje die je kon op- en neerklappen. Wat later werd daar ook een Faller autobaan bij aangelegd, waarbij de autootjes over een echte overweg de treinbaan konden oversteken. Dat was best spannend, want de overwegbomen waren nog niet helemaal gesloten als de trein passeerde. Je kon dus net voor de trein nog oversteken! Dat ging natuurlijk ook wel eens fout.
Na een verhuizing naar een groter huis met zolder, kon de treinbaan een vaste baan worden. Inmiddels had ik zelf ook enkele huisjes en een trein aangekocht en zelfs een uitbreiding gemaakt. Mijn vader heeft later alles keurig afgebroken en in dozen aan mij nagelaten.   

Ondertussen ben ik al een tijdje op mijn eigen zolder een Nederlandse baan aan het maken en inmiddels redelijk ver gevorderd. De oude Fleischmann rails en wissels gebruik ik nog altijd, maar heb wel de baan nu gedigitaliseerd. Ik rijd met Roco Multimaus en gebruik koploper 9.4 voor de aansturing. Wisseldecoders zijn van Lenz , evenals de keerlusdecoders. Voor de bezetmelding gebruik ik Digikeys en sinds kort ben ik seinen aan het instellen met Yamorc. 

In de tussentijd heb ik veel rondgekeken en gelezen op internet om mezelf te scholen in de digitale wereld. Daar heb ik veel van geleerd, want ik ben niet technisch geschoold, maar wel erg geïnteresseerd in de techniek.

Hopelijk kan ik via dit forum verder bijleren en problemen oplossen.
Fleischmann, Roco, Piko, Lima, Märklin Hamo en Trix materieel;
Roco Multimuis met Koploper 9.4  computer gestuurd.

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2024-10-30, 14:01:07 »
Welkom Wim,

Door deze en andere genen besmet schaar je onder ons.
Ik denk, dat wij nog aardig wat van jou kunnen leren. Maar, desalniettemin vragen, stel ze en misschien kunnen wij je helpen.
Maar bovenal, geniet.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

• Veteraan
  • Waardering: 17
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2024-10-30, 16:04:22 »
Welkom Wim.
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans