Auteur Topic: Knipperend logo links/rechts/pauze Z21 Wlanmaus  (gelezen 1062 keer)

Online denobis

• Veteraan
  • Waardering: 18
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Knipperend logo links/rechts/pauze Z21 Wlanmaus
« Reactie #15 Gepost op: 2024-12-15, 13:21:36 »
@Dirk crossover kabels zijn tegenwoordig niet meer nodig.
De routers of switchen regelen dit zelf.
Dat was vroeguh.
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans

Online the bold

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
« Reactie #16 Gepost op: 2024-12-15, 13:45:41 »
Hallo Piet, hartelijk bedankt voor jouw uitgebreide antwoord. Veel herken ik hierin, maar ga er eens op mijn gemak voor zitten. Zou fijn zijn als het gaat lukken, heb nogal wat digitale locomotieven verzameld in de jaren en er zullen nog wel wat bijkomen. Houd jullie op de hoogte.

Groetjes Hans.
spoor N, thema Deutsche Bundesbahn tijdperk III, Z21/zwart, met slave Fleischmann Multimouse Pro, Rocomotion, digitiaal aangestuurde wissels d.m.v. Roco Decoders/Digikeijs
Posts op N-spoorforum.nl: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=8881

Online the bold

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 2024-12-16, 22:27:12 »

Goedenavond Piet, het is gelukt! Heb nu de bedraade Maus via de Z21 gebruikt om de bibliotheek over te zetten op de Wlanmaus en dat ging zoals het hoort. Heb nu deze bedraade muis (uit beginset) terzijde gelegd, omdat het nulpunt/pauze niet meer goed te krijgen was.
Als ik nu een nieuwe loc wil invoeren, doe ik dit op de Wlanmaus en voer dezelfde gegevens  nogmaals in op de Promaus.
Bedankt nogmaals allen voor het zeer leerzame draadje.

Hartelijke groet, Hans.

« Laatst bewerkt op: 2024-12-16, 22:29:05 door the bold »
spoor N, thema Deutsche Bundesbahn tijdperk III, Z21/zwart, met slave Fleischmann Multimouse Pro, Rocomotion, digitiaal aangestuurde wissels d.m.v. Roco Decoders/Digikeijs
Posts op N-spoorforum.nl: https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=8881

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 28
    • home page
« Reactie #18 Gepost op: 2024-12-17, 10:30:15 »
Hoi Hans, the bold

Fijn weer gelukt,
Wat is jouw probleem met de rode maus betreffende het nulpunt, is het nulpunt met de draaiknop nog wel voelbaar meer komt de stand van de draaiknop niet overeen met het punt waarop de lok stilstaat , dus dat bv de lok pas stailstaat als de draaiknop een beetje verdere naar links of rechts staat, is dit geval moet de maus worden gecalibreerd, een andere mogelijkheid die je mogelijk bedoeld is dat het nulpunt niet meer voelbaar is met de draaiknop, in dit geval moet je de maus open maken en en het plaatje van de draaiknop er uithalen (losschroeven) en een kleins stukje van de nok afvijlen.

Calibreren doe je alsvolgd, ga in het menu van de maus naar instellingen en vervolgens met ok naar Display en dan met pijljestoets naast stop naar bediening naar X-bus naar snslheid naar reset en dan ok en vai pijlotjestoets tot er calubreren staat, ok en dan start, ok links, draaiknop helemaal naar links draien en ok, dan middendraaien  en ok en dan rechtdraaien en ok en keert terug naar reset en dan stop en klaar is het.

In het tweede geval als de aanslag nok in de muis niet voelbaar is dan de maus openen en het draaiplaatje eruit halen en iets van de nidden nok afvijlen zodat hij er iets dieper invalt en dan moet de aanslag nok weer voelbaar zijn , zie bijgevoegde afbeeldingen,

Gr piet
« Laatst bewerkt op: 2024-12-17, 11:55:17 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online the bold

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 2024-12-17, 13:02:29 »
Goedemiddag Piet,

De pauzestand voel je nog wel bij deze Maus, ik denk dat het iets met de potentiometer is. Calibreren lukt niet, heb ik verschillende keren geprobeerd maar krijg steeds "Error 14". Heb ik al meer over opgezocht op internet, komt helaas vaker voor. Maar het kan nooit kwaad de Maus eens voorzichtig open te maken, een vriend van mij weet veel van electronica, dus wie weet.
Deze Maus zou ik mooi kunnen gebruiken voor mijn locdepot.
Mocht dit tot een oplossing komen, zal ik dit graag op dit mooie Forum met jullie delen.

Prettige dag nog, vriendelijk groet, Hans.

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
« Reactie #20 Gepost op: 2024-12-17, 13:45:17 »
Top, Hans.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Online denobis

• Veteraan
« Reactie #21 Gepost op: 2024-12-17, 16:05:39 »
Als het een potmeter is dan zou je hem eens in kunnen spuiten.

Met vriendelijke groet
Hans

Online the bold

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 2024-12-17, 18:10:54 »
Hoi Hans, je bedoelt zeker met contactspray? Had ik al eerder gedaan onder de regelknop en dat gaf tijdelijk wat verbetering. Dus goed idee, als de muis eenmaal geopend is, kan ik er beter bij. De foto's van Piet zijn ook erg duidelijk.

Groetjes, Hans.

Online denobis

• Veteraan
« Reactie #23 Gepost op: 2024-12-17, 18:20:11 »
Als contact spray niet helpt dan moet je de pot vervangen.
Maar kijk uit er zijn verschillende contact sprays, je moet er 1 hebben die ook smeert.
« Laatst bewerkt op: 2024-12-17, 18:58:31 door denobis »

Met vriendelijke groet
Hans

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
    • home page
« Reactie #24 Gepost op: 2024-12-17, 19:38:33 »
Hans the bold,

Even een vraagje tussendoor, kun je mogelijks vaststellen dat de draaiknop vanuit het midden naar een van beide zijde, dus bv naar links meer kunt draaien dan naar rechts of omgekeerd, deze vraag ivm dat er onder de draaikop voor links  en rechts een aanslag zit waar hij tegenaan draait en als de ene zijde meer draai dan de andere dan zijn deze niet in balans en krijg je ook de foutcode erro 14

gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online the bold

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #25 Gepost op: Gisteren om 22:07:23 »
Hoi Piet, Hans en Dirk. Ook dit is gelukt! Mijn Multimaus zag er anders uit dan Piet had laten zien op de foto's. Heb dus niet de knop er af gehaald. Wel de Potmeter gesmeerd met contactspray van Bison, op de spuitbus stond speciaal voor onderhoud van deze Potmeter. Het uistekende kunstof onderdeel van de draaiknop voorzichtig en met beleid wat naar onderen gedrukt. Test gedaan, nog steeds pauze verdraaid. Toen wat Piet vermeldde en wat ik zelf al tig keer gedaan had: de callibratie. Volledige uitslag naar links,midden en rechts en verdraaid hij luisterde nu eens keer naar zijn baasje... ;)
Ik ben meer dan tevreden en dankzij jullie geweldige hulp heb ik nu 3 perfecte regelaars, heel blij mee.

Nogmaals dank aan alle drie!

Hartelijke groet, Hans.

Online denobis

• Veteraan
« Reactie #26 Gepost op: Gisteren om 22:21:47 »
Fijn de het gelukt is.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
    • home page
« Reactie #27 Gepost op: Gisteren om 23:05:10 »
Hans, Fijn weer gelukt.
Het klopt Dat het draaigedeelte van de maus er van binnen iets anders uit kan zien  inmiddels heb ik er een aantal opengemaakt en er zit inderdaad wat verschil in de constructie  zelf in d'r rode onderling zit nog verschil.
Gr Piet

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
« Reactie #28 Gepost op: Vandaag om 04:53:29 »
Hans, top.
Fijn, dat je jouw traject naar een goed einde hebt willen weergeven.
Piet is een wandelende Roco/Fleischmann encyclopedie en Hans de Nobis is een brommende corrector (misschien ken je die van school). En natuurlijk jij ook.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.