Auteur Topic: Snelheid in wisselstraat instellen in verschillende richtingen.  (gelezen 1054 keer)

Offline Dontrein

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: -1
Goedemiddag,

Ik probeer in een "Zugfahrt 1" een snelheid voor een Weichenstraße in te stellen van links naar rechts met 40 km/u. Op zich geen probleem. Links is een sation van 3 sporen en rechts is enkelspoor. Bij vertrek mag deze met 40 km/u vertrekken. Eenmaal uit de wisselstraat trekt deze op naar de 50 km/u. Dat is bij de eigenschappen in het blok bij max. snelheid aangegeven.
Dit werkt ook naar perfect.

Nu wil ik van rechts naar links een snelheid instellen van 30 km/u, aangezien de rijweg in het station een doodlopend spoor is. Daarom verander ik in de Weichenstraße in "Zugfahrt 2", Gelb anfordern en max. 30 km/u. De trein rijdt netjes met 30 km/u binnen perfect.

Echter vertrekt Zugfahrt 1 nu terug met 30 km/u.
Als ik nu terug ga kijken in de wisselstraat van Zugfahrt 1, is deze eveneens aangepast naar Gelb anfordern en max. 30 km/u, terwijl ik deze op 40 had ingesteld.

Hoe kan ik dit juist instellen dat van het spoor met 40 km/u van links naar rechts vertrokken kan worden en 30 km/u van rechts naar links wordt binnengereden?
Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Dontrein

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 6
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Snelheid in wisselstraat instellen in verschillende richtingen.
« Reactie #1 Gepost op: 2025-02-10, 12:59:04 »
even een vraag hebt u het hier over TrainControler?
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Dontrein

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: -1
« Reactie #2 Gepost op: 2025-02-19, 17:10:04 »
Beste,

Sorry voor de late reactie. Ik had geen melding ontvangen van een nieuw bericht.
Ik spreek inderdaad over TrainController Gold.

Met vriendelijke groet,

Barry

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 6
  • Geleidt door de Bovenleiding
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 18:39:14 »
Beste Barry, hoe heb je de snelheidslimiet ingesteld?
Heb je de snelheid alleen in het betreffende blok ingesteld? Of heb je 2 afzonderlijke Zugfahrten gemaakt zodat je bij  Bij iedere Zugfahrt kan je per blok via de Absnitt instelling de snelheid regelen d.m.v. het activeren van het Gele sein en dan de snelheid ingeven. Als je de Editer modus aanzet, vervolgens de Zugfahrt aanklikt en met de rechtermuisknop het blok aanklikt krijg je een veld waar het e.e.a. in kunt instellen.

Ik probeer het zo even uit mijn hofd want ik kan niet bij de baan omdat er een paar machines voor staan. Ik moest wat ruimte maken omdat mijn zoon een nieuw tafelblad wilde maken.

Mocht ik er naast zitten kan Piet wellicht een beter antwoord geven.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.