Auteur Topic: Lengte Train Set  (gelezen 565 keer)

Offline Patrick73

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Lengte Train Set
« Gepost op: 2025-02-28, 14:38:06 »
Dag Allemaal,

Even twee vragen wat ik niet zo snel kan vinden.

1. Doet traincontroller automatisch de lengtes van een loc en wagon bij elkaar optellen of moet je de lengte van de loc veranderen in de lengte van de trein set.

2. Kan je ook instellen dat bij een trein set die langer is dan een blok, het vorige blok en/of de wisselstraat bezet houdt?

Bedankt voor de hulp!

Offline Pami

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: -1
Re: Lengte Train Set
« Reactie #1 Gepost op: 2025-03-02, 17:15:56 »
Beste Patrick,

1. Als je alle wagens apart opneemt in Traincontroller met hun lengte telt Traincontroller de lengtes op tot de volledige trein. Ik vind dat nogal omslachtig dus ik geef de lengte van de lok altijd mee en gebruik een wagen om de totale lengte te laten genereren. Je kunt totale lengte natuurlijk ook aan de lok meegeven maar dan heb je extra instelwerk als je de lok voor een andere trein zet.

2. Het vrijgeven van wisselstraten en blokken volgt uit de terugmeldingen van die wisselstraten en blokken. Dus de laatste wagen moet wel stroom afnemen door b.v. een weerstand van minstens 15000 ohm in te bouwen tussen de assen als je DC rijdt.

Paul
Met vriendelijke groet,
Paul

Traincontroller Gold 9, Digitrax (DCS100, DS54, DS64; BDL168, DT100, DT402D, DT602D);
Digikeijs (DR4018, DR4088NL-CS);
ESU (Pilot Servo V1);
LDT (S-DEC-4-DC, SA-DEC-4-DC);
HO(m)

Offline Patrick73

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Re: Lengte Train Set
« Reactie #2 Gepost op: 2025-03-03, 06:41:25 »
Beste Paul,

Bedankt, ik ga er mee aan de slag.