Auteur Topic: Fleischmann draaischijf 6152  (gelezen 1749 keer)

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Fleischmann draaischijf 6152
« Reactie #15 Gepost op: 2025-03-25, 16:04:02 »
Mmm, netjes, opa Aart, of is het meneer Aart?

Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Online P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 28
    • home page
« Reactie #16 Gepost op: 2025-03-25, 16:13:04 »
Aart, goed begin
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aart

• Forum lid
  • Waardering: 1
« Reactie #17 Gepost op: 2025-03-26, 05:16:44 »
Mmm, netjes, opa Aart, of is het meneer Aart?

Gewoon Aart is prima. ;D
TC 9 Gold - Roco Z21 Profi-Digitalset - Digikeijs DR4088RB CS -  Digikeijs DR4018 - Digikeijs DR4024 - Fleischmann Draaischijf 6152 C - Fleischmann Turn Control.

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 6
  • Geleidt door de Bovenleiding
« Reactie #18 Gepost op: 2025-03-28, 16:12:45 »
Dag Aart,

ik heb weer een Turncontroler. Vandaag heb ik hem opgehaald maar dat wordt morgen voordat ik hem ga instaleren. Vandaag eerst met een molen bezig geweest. Een erfstuk van mijn opa. Vraag me niet naar de schaal het is gewoon een meubel stuk in huis en die draait weer zonder haperen en of piepen.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Aart

• Forum lid
« Reactie #19 Gepost op: 2025-03-30, 06:12:32 »
Hoi ArievH,

Ik ben benieuwd naar de Turn Control, en dan vooral hoe jij hem aansluit en insteld.
Als hij bij jou goed werkt zoals jij dat wil ben ik vooral nieuwsgierig hoe je alles hebt aangesloten en ingesteld hebt in Traincontroller.

Gr,
Aart

P.S.
Ik heb nog niets vernomen van de winkelier, hopelijk eind week 14.
TC 9 Gold - Roco Z21 Profi-Digitalset - Digikeijs DR4088RB CS -  Digikeijs DR4018 - Digikeijs DR4024 - Fleischmann Draaischijf 6152 C - Fleischmann Turn Control.

Offline Aart

• Forum lid
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 18:07:01 »
Heren,

Nieuwe Turn Control vandaag ontvangen, deze doet het wel :D

Alles aangesloten en ingesteld, nu ff lekker klooien hoe ik dit aan de gang kan krijgen met de Computer. ;D

Gr,
Aart

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 6
  • Geleidt door de Bovenleiding
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 19:07:24 »
Dag Aart fijn dat de Turncontroler binnen is. Bij mij werkt hij in TC9 op adres 205. Nu nog uitvinden waarom hij Loconet niet ziet.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Aart

• Forum lid
« Reactie #22 Gepost op: Gisteren om 19:15:21 »
Hoi ArievH

De draaischijf werkt goed met de Turn Control.
Met de Multimaus werkt het ook.
Maar met de computer nog helemaal niets.
Loconet heb ik wel eens van gehoord en gelezen, maar daar houd het dan ook mee op. Kan er nu nog niets mee.

Heb ik Loconet ook nodig? geen idee.
Graag uitleg hoe dit werkt. Graag in jip en janneke taal want ik ben geen engineer. ;D

gr,
Aart

Offline Aart

• Forum lid
« Reactie #23 Gepost op: Vandaag om 07:47:27 »
Heren,

Hierbij een foto zoals ik het gemaakt heb.

Nu is het zo dat ik de draaischijf kan bedienen met de Turn Control. Werkt prima.
Met de Multimaus kan ik de draaischijf ook bedienen, de multimaus zet ik op wisselbediening en geef dan b.v. adres 206 in. Daarna druk ik op het pijltje links of rechts op de multimaus en de draaischijf gaat draaien.
Ik heb dus de keuze uit 6 sporen met de volgende adressen 205,206,207,208,209 en 210. Als ik adres 204 gebruik gaat de draaischijf 180 graden draaien, hierbij maakt het niet uit bij welk spoor de draaischijf staat.

Nu ben ik aan het stoeien met TC 9 Gold, maar de draaischijf doet niets.
Ik doe ongetwijfeld wat verkeerd, maar ik zie het niet. En ik snap het ook niet. :-\
De draaischijf geef ik adres 201, maar hoe geef ik een adres in bij de sporen die met de draaischijf zijn verbonden.
Alle sporen die met de draaischijf zijn verbonden daar zitten railonderbrekers tussen, op beide rails.

Wie kan en wil mij uitleg geven.

Gr,
Aart

Online P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 28
    • home page
« Reactie #24 Gepost op: Vandaag om 11:22:23 »
Hoi Aart,
Laten we maar even kijken of we een begin kunnen maken.ss
uitgaande dat je de wisseladressen in roco stand heb staan in de z21, dus geen verschuiving van 4

eerst maar even de turncontrol. deze kun je op 2 manieren inrichten, horizontaal en verticaal, ik ga even van horizontaal uit, dan is op de turncontrol die is ingedeeld in 48 aansluitingen aan de linkerkant op 9 uur de eerste aansluiting adres 205  waar jij nu adres 209 hebt geplakt, als je nu met de wissel adres 205 indrukt dan gaat de schijf draaien en het zou mooi zin als hij dan bij spoor 6 zou stoppen en als dat niet zo is draai dan handmatig de schijf op die aansluiting, als deze tenmiste de eerste is van horizontaal, we draaien met de klok mee en dan is het volgend spoor adres 206 en dan weer 207 en dan 208 en 209 die niet zijn aangesloten en dan het volgende spoor is adres 210 en dan weer een aantal niks en dan weer een als ik het goed zie adres 221enz tot de laatste 252,
Met 204 kun je een schijf omkeren dat is correct
Je hoeft nergens adres in te geven in de turncontrol, eventueel in Traincontroller adres 205 en als je de wissels hebt verschoven in de z21 dan is het adres 201 maar dat verwacht ik niet

kijk maar eens, kom er nog op terug

gr Piet
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 17:16:41 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aart

• Forum lid
« Reactie #25 Gepost op: Vandaag om 11:30:02 »
Hoi Piet,

Dank je voor je reactie,

Ik kan nu de draaischijf laten draaien met de computer, maar nu stopt hij iedere keer op de verkeerde plaats.
Ik ga nu met jou uitleg stoeien.

Gr,
Aart