Auteur Topic: Train Controller Bronze geeft melding "System"als ik een trein wil rijden  (gelezen 400 keer)

Offline martindegroot

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Ik ben zowel Train Controller Gold alsook Train Controller Bronze aan het uitproberen in de demo modus.
Met TCGold kan ik een locomotief besturen op mijn startbaan, een ovaaltje zonder wissels of terugmelders.
Eerst kon ik dat ook met TC Bronze, maar na een paar keer komt er in de plaats van de snelheids-schuifbalk midden in het trein venster in plaats van de schuifalk een wit veld met het woord "System".
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Bij TC Gold kon ik zonder verder instellingen te wijzigen de z21 centrale kiezen en het adres van de loc opgeven. Daarna kon ik al rijden.
Bij TC Bronze stond de interface op een Lenz centrale. Toen ik in plaats daarvan de z21 instelde kwam er een heel scherm waarin ik allerlei onderdelen van het Switchboard moest wijzigen van de Lenz centrale naar de z21 centrale. Uiteindelijk verdwenen alle rode regels en daarna kon ik wel de loc laten rijden. Waardoor dit later niet meer mogelijk was en de melding "System" kwam op de plaats van de snelheids-schuifbalk weet ik niet.
Ik hoop dat deze beschrijving ervaren gebruikers van Train Controller helpt om te weten wat hier aan de hand is.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Martin de Groot

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 28
    • home page
Martin,
Waarschijnlijk heb je iets veranderd aan je instellingen om te rijden  je kunt met Traincontroller op verschillende manieren rijden, geheel handmatig, handmatig met controle door het systeem waardoor je bv niet 2 treinen met elkaar in botsing komen en met geheel door het systeem (computer) en waarschijnlijk heb je daar iets gewijzigd, afhankelijk van je instellingen kun je dat meestal wijzigen door links boven in de balk een van de drie simbooltjes aan te klikken welke gewenst is.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline martindegroot

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Bedankt, Piet voor je reactie.
Gelukkig heeft het probleem zich vanzelf opgelost.
Ik heb nu twee keer TC Bronze geopend en kon toen rijden zonder dat de snelheids-schuifbalk vervangen werd door de melding "System".