Auteur Topic: Nieuw lid op dit forum  (gelezen 145 keer)

Offline Pieter Kers

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Nieuw lid op dit forum
« Gepost op: 2025-03-31, 20:46:29 »
Mijn naam is Pieter Kers, ben 72 jaar woon in Nijmegen.
Al jaren een liefhebber van modelspoor / modelbouw. inmiddels met hulp van kleinzoon (8 jaar).
Jarenlang een n-spoor baan analoog gehad, maar gezien verhuizing en leeftijd overgestapt naar H0 digitaal (N is wel erg klein geworden).
baanformaat gezien ruimte niet zo groot  (onder en bovendeel) Onder 1.70 x 0.80 mtr.  Bovendeel 1.70 x 1.10 mtr. aangestuurd met de z21 wit
inmiddels twee treinen (1 x diesel rangeer Lock, en de hondenkop geel (deze alleen boven i.v.m. bochten).
Nu zover dat de treinen en wissels aangestuurd worden door de app op een Windows pc met behulp van BlueStacks5 (werkt uitstekend).
Spoorbomen bedien ik los van de z21 d.m.v. ESU SwitchPilot en ESU Servomotors (ben ik nog druk mee).
Tot zover een klein beeld van mij en bezigheden.

Offline Will.R

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Re: Nieuw lid op dit forum
« Reactie #1 Gepost op: 2025-04-01, 09:02:19 »
Welkom Pieter.

Leuk om de hobby samen met je kleinzoon uit te oefenen.
Veel plezier!

Gr.
Will

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw lid op dit forum
« Reactie #2 Gepost op: 2025-04-01, 11:12:30 »
Ook welkom Pieter (en kleinzoon),

Of je analoog of digitaal rijdt, maakt niets uit, als je maar lol hebt.
Er zijn op dit forum zowel analoge- als digitale rijders en een groepje mixed (daar behoor ik bij: digitaal rijden en analoog besturen - wissels e.d.).
We zijn benieuwd naar jouw ontwikkelingen, en vragen... stel ze gerust.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.