Auteur Topic: Nieuw lid  (gelezen 263 keer)

Offline ntdegier

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Nieuw lid
« Gepost op: Gisteren om 12:14:31 »
Hallo spoorwegmodel-liefhebbers,

Ik ben Niek en bijna mijn hele leven geïnteresseerd in treinen.

Eerst speelgoedtreinen, daarna meer in echte treinen en nu in echte treinen en modelspoor.

Ik heb op mijn vierde jaar wat rails gekregen, zodat ik samen met mijn broers, 2 en 3 jaar ouder,  met een Marklin treinbaan  kon spelen. Mijn oudste broer kreeg een E44, een trafo en een paar lokaal wagentjes, Mijn andere broer een paar wissels en een paar stukjes rails.

Men begrijpt natuurlijk dat het toen voor mij niet erg leuk was.  Ik mocht alleen maar toekijken. Ik vroeg daarna voor mijn verjaardag geld en kon daar een 024 voor kopen. Vanaf die tijd werd er regelmatig op mijn slaapkamer een tapijtbaan aangelegd. Die elke keer groter werd, na ween verjaardag en na Sinterklaas.  Steeds meer materieel werd aangeschaft. On een gegeven moment werd er begonnen met  een vaste baan, Maar door verschillende verhuizingen moest er steeds opnieuw begonnen worden.

Via Railhobby  in contact gekomen met module bouw. Op basis van Hobbytrak een keerlus en een rechte module gebouw. Daarmee kon op de zolder van ons eerste huis weer een beetje gereden worden.

Toen lanceerde Railhobby modulebouw voor Marklin. Samen met mijn oudste broer hebben we toen twee modules gebouwd. Dit resulteerde in de oprichting van M-Track Groep Nederland. Waar ik vanaf het begin, als mede-oprichter actief ben in verschillende bestuursfuncties.
Nu ben ik bezig met een baan op zolder, waaraan M-track modules moeten worden gekoppeld om rond te kunnen blijven rijden. Anders alleen rijden via een kopstation.

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 00:03:56 »
Welkom ntdegier (Nico Tinus?),

Je geeft een respectabel treinenleven weer. Ik ben blij met de woorden modules. Gelukkig ben ik blijkbaar niet de enige.
Je bent een Märklinist , begrijp ik, ietsje afwijkend van de gangbare forummen, maar velen zijn met de 3 trailer begonnen.
Ik ben benieuwd, waarom je voor dit forum hebt gekozen.
Overigens, als je vragen hebt, stel ze gerust.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw lid
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 01:32:00 »
trailer = railer
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.