Hallo Jan,
Mogelijk is dit de oplossing, maar nu is alleen nog de vraag komt dit vaker voor, ik zou bijna zeggen ja enwel omdat in het hulpmenu de volgende instellings mogelijkheid wordt aangegeven, dus men houdt er al rekening mee.
citaat van eerder bericht:
Schakeltijd
Hier geeft U de lengte van de schakeltijd in milliseconden aan. Verhoog deze tijd wanneer de wissel niet volgens de regels binnen de vooringestelde schakeltijd omgeschakeld wordt. Geef een 0 in als U de vooringestelde schakeltijd wilt gebruiken.
Of komt dit door iets anders, en dan denk ik bv aan wissels die mogelijk wat moeilijk omgaan door dat ze te vast op de baan zijn gemonteerd of een beetje gedraaid zijn.
het zou ook best zo kunnen zijn dat een te stroef lopend wissel (kleven) met een beetje siliconen olie op het bewegende deel wat makkelijker omgaat, het wissel zou daardoor wel een vertraagd om kunnen gaan en dat de pulsduur alweer voorbij is voordat de wisselaandrijving meer als voor de helft is omgegaan een daardoor terug gaat, is zomaar een idee waar het probleem zou kunnen liggen.
Overigens al je de wisselaandrijven ook gebruikt voor ontkoppelrails dan zet je de pulsduur (schakeltijd) op bv 6000 en daardoor blijft de ontkoppelaar ongeveer 6 seconden omhoog zodat de wagons tijd hebben om er overheen te rijden.
Gr Piet