Werken met het schaduwstationEen aardig ideetje, vond ik zelf, dat ik heb uitgeprobeerd is het volgende: ik wilde vanuit mijn schaduwstation niet alleen de automatische treinen laten vertrekken, maar ook de treinen die ik "op de hand" wil rijden. Hoe heb ik dat gerealiseerd?
SchedulesIk heb een aantal "schedules" gemaakt:
- Breng een US goederentrein naar buiten
- Breng een NL goederentrein naar buiten (ja ik rijd gemixed)
- Breng een NL personentrein naar buiten
BedieningAan drie bezetmelders knoop ik drie (fysieke) drukknop schakelaars (jaja, met een 10K weerstand), en die vang ik in TC af met een macro die het betreffende schedule start.
De schedules gelden voor de betreffende treingroep en hebben het vinkje "pak de trein die al het langst wacht" aan staan. Ze pakken dan dus de trein van de betreffende groep die al het langste stil staat en brengen die naar een blok op de hoofdbaan, alwaar ik met mijn hand-controller sta te wachten.
En weer terugNatuurlijk werkt dit andersom ook, maar dan met slechts een schedule:
- Breng trein naar schaduwstation
Dit schedule kan ik starten en dan grijpt het aan op elke trein die in het start-blok aankomt, en brengt die trein naar een vrij spoor in het schaduwstation. Het schedule heeft zichzelf als opvolger en wacht 9999 seconden alvorens het op te geven.
Met de hand - of automatisch rijdend - breng ik de trein naar het blok op de hoofdbaan waar dit laatste schedule aangrijpt. De trein komt netjes tot stilstand en wordt door de macro en het schedule naar het schaduwstation gereden.
Laat maar weten wat jullie er van vinden...
Gerard