Dag Gerard,
Ik wil idd digitaal gaan rijden met de Multizentrale Pro en de Lokmaus Pro en Rocomotion om te starten (voordelige startset).
Later overstappen naar Traincontroller is dan blijkbaar geen probleem.
Ik heb al begrepen dat externe wisseldecoders goedkoper zijn dan de inbouwdecoders van Roco. LDT heeft dacht ik ook zelfbouwdecoders.
Ik ben er nog niet uit of ik reedcontacten of stroomdetectie ga gebruiken. Ik lees op het forum dat velen van reed later overstappen op
stroomdetectie. Is de aanwezigheid van één loc voldoende voor de stroomdetectie? Kan Rocomotion daarmee overweg?
Van de 2 keerlussen ben ik me terdege bewust, maar zoals je zegt is dat eenvoudig op te lossen met 2 LDT modules (die van Roco is schandalig duur).
Ik had in het midden eerst een 3-weg wissel voorzien (een Y-wissel bestaat dacht ik niet in Geoline, tenzij je de middelste rail niet gebruikt of er slechts een klein stukje rechte rail aan zet voor bv. een loc. Probleem is dan wel dat ik tussen het stationsgebouw (onderaan) en het perron (midden) 3 sporen heb liggen. De standaard tussenafstand tussen 2 sporen is m.i. te klein voor een perron?
Interessant om een ontwerp te testen is het programma Trainplayer 4: je importeert je baanplan, zet er een paar treinen op en rijden maar. Je kunt ook meteen alle wissels bedienen met de muis.
http://www.trainplayer.com Je ziet meteen of je treinlengtes realistisch zijn, of alle rijbewegingen vlot kunnen, of je sporen niet te kort zijn, of sommige wisselstraten weg goed zijn, of je geen overbodige sporen hebt gelegd, enz.
Sorry voor mijn lange tekstblokken, maar ik krijg het niet in 2 woorden uitgelegd.
Overigens een geweldig forum!
Bert