Beste mensen,
'Dilemma(s) verder "digitaliseren", zo ben ik ooit dit topic begonnen met het oog op een volledig TC Gold gestuurde nieuwe modelbaan. En nu is het dan zo ver. De bouw van de nieuwe baan vordert gestaag. Zie daarvoor ook het topic in 'Mijn layout';
http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=1675.0 De onderbouw staat, schaduwstation en hellingen zijn bijna af. En nu komt het voor mij moeilijkste gedeelte, de digitalisering. Ik wil de baan TC Gold voorbereiden, dus zeg maar hardware matig in orde maken. Door het hier stap voor stap voor te leggen hoop ik op jullie input, kritiek etc.
Welnu, ik ben maar eens begonnen met het intekenen van een aantal blokken in mijn baanplan. Zie de 3 plaatjes.
Opmerkingen; Teken-technisch heb ik de baan opgedeeld in 3 segmenten. Het 'schaduwstation', de 'hellingen' en 'niveau zicht'. In de plaatjes sluit A aan op A, B sluit aan op B etc. De nummers staan voor de blokken, in totaal kom ik op 28 nu. Bij blok 16 wil ik een haltestationnetje inrichten.
Gevoelsmatig kan de lengte van de blokken op de hellingen niet goed zijn. Maar wat is hier wijsheid? Hoe deel je op zulke op- en afritten blokken ueberhaupt in?
Groeten,
Martijn