Hallo Thijs
Je vraag uit een ander draadje,
Hallo,
Ik heb een ovaal verdeeld in 4 blokken. In blok 1 staat de goederentrein en in blok 3 de personen trein.
Wat moet ik doen om deze treinen te laten rijden?
gr Thijs
Allereerts er van uitgaande dat van blok 1 via blok 2 en 3 rijdr naar 4 (anders om kan ook, maaar nu even niet)
Het probleem is bij jouw in het algemeen tot nu toe dat je maar 4 blokkenn hebt en geen inhaalspoor met wisssels of iets dergelijks, er zijn dan zeer beperkte mogelijkheden, paar wissels met inhaal spoortje zou het al wat makkelijker maken.
De personen trein (blok 3) kan maar een blok vooruit (naar 4) maar dat gaat niet omdat rocomotion 2 blokken vooruit kijkt en dan start hij niet en dat geld ook voor de trein in blok 1 die naar 4 moet via 3 en die is bezet, kan dus ook maar 1 blok vooruit.
Bij traincontroller kin je het vooruit kijken instellen in 1 blok maar bij rocomotion niet.
Oplossing, meer blokken in het rondje of een paar wissels erbij met een stukje inhaalspoor, daar moet dan ook minimaal een blok inkomen met melders.
Als het in een groter banenplan gebeurt en bij rijdende treinen dan stoppen die wel op een blok afstand van de mogelijke blokkering, maar niet starten met autotrain, handmatig een blok vooruit kan altijd.
Aanvulling,
Wat mij wel even te binnen schiet, als je bv in blok 1 een trein zet met een daarvoor gemaakte autotrain rit en je zet een blok 4 een train met autotrainrit dan kun je 1 starten en deze zal naar 3 rijden. er zijn immers 2 voorliggende blokken vrij.
Inmiddels is er dan voor de trein in blok 4 twee blokken voor hem vrij en zal deze starten en naar 2 gaan en dan is er voor de trein die 3 staat weer twee blokken vrij en zal deze starten enz. enz
De ritten moeten dan wel allemaal als Nachvolger (opvolger zijn ingesteld), met een beetje instelwerk kan het allemaal wel.
Gr Piet