Vandaag bezig geweest om Washtown op een betere manier weer te geven in TrainController.
Mijn baan loopt rond in een U-vorm, zodat ik de 'zware jongens', de unit-trains met classificatie 'thru-freight' kan laten rijden op schema. Daar staan er vier van in de staging yard, en elk kwartier vertrekt er één, afwisselend east-bound en west-bound. Een volledige ronde van een unit-train duurt op dit moment onder de negen minuten.
Dat laat tussen de thru-freights door een window van een minuut of zes voor local-freights die van de Classification yard naar Beijville Industries moeten rijden, of andersom.
Ik had er voor gekozen om in TrainController de precieze vorm van de baan weer te geven.
Even voor de indruk; dit was de vorige weergave:
Zoals je ziet, dat is tamelijk onoverzichtelijk. Ik had in bovenstaand plaatje de 'echte' windrichtingen genomen. Dat wil zeggen, bovenaan op het plaatje is Noord, onderaan Zuid, etcetera. Nu heb ik dat veranderd. Wanneer ik voor de baan sta met mijn gezicht naar de baan toe, is West altijd links en Oost altijd rechts.
Dat betekent dat je eindeloos naar het Oosten zou kunnen rijden. De oplossing daarvoor is dat de "Washtown-Beijville Staging Yard" het eindpunt Oost is, EN het eindpunt West. Dat aspect moet ik in mijn opstelling in TrainController nog wat beter weergeven.
Voorlopig leidt het er toe dat ik (virtueel) een rechte mainline heb van Oost naar West. Het plaatje hieronder is dan ook nogal breed, maar over twee monitoren verdeeld heb ik mooi de hele mainline in beeld. (Even heen en weer scrollen).... zie hier het resultaat:
Later wordt vanaf de connector die met "C" is aangeduid nog een connectie met de helix gemaakt om op het upper deck te kunnen komen, waar nog twee of drie Industries komen in een zogeheten branch-line. Ik ben er nog niet uit of ik die zal laten rondlopen of dat het twee branches worden.
Zo eerst maar even, laat maar weten wat jullie er van vinden.
Gerard