Hallo Piet, Herman en alle andere geinteresseerde medelezers,
Om te beginnen hierbij de juiste files bijgevoegd
Wellicht te overvloede n.a.v. opmerkingen van Piet en Herman hetvolgende. TC laat ik op mijn baan een aantal treinen rond rijden volgens (gedeeltelijk al) opgegeven schedules en binnenkort ook via het spoorboekje en de klok. Daar doorheen rijd ik handmatig via de pc of een handregelaar aan mijn IB een trein bv om te rangeren of om een trein klaar te zetten. Dit kan TC ook doen maar ik vind het leuker om dat zelf te doen. Dit voornoemd rijden gebeurd op mijn initiatief en niet volgens een schedule of wat dan ook. Ik zet ook de seinen, wisselstraten enz indien nodig. Nu wil ik tijdens voornoemd rijden dat er toch een stukje beveiliging van TC meewerkt. Let ik niet op en (dreig) door rood te rijden moet TC mijn trein/lok automatisch stoppen, dat werkt, zie blok OpstelZuidLok met sein Bloksein OpstelZuidLok en het volgende blok UitwijkZuidBin. Rij ik de andere kant op, dus van blok UitwijkZuidBin naar OpstelZuidLok en het sein Bloksein OpstelZuidLok toont rood, dan mag je daar gewoon doorheen rijden want het seinbeeld gelt niet voor deze kant. Nu het probleem, de trein/lok stopt ook als het sein rood toont en dat moet niet want, nogmaals, seinbeeld gelt voor de andere kant.
Ik heb dagen lopen "sleutelen" wat erg leuk is maar ik kom niet verder, vandaar de vraag op dit forum. Heb diverse zaken geprobeerd en ik hoop dat jullie misschien een idee hebben.
Nogmaals, bij voorbaat mijn dank voor jullie medewerking. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest zo niet, schroom niet en laat het weten.
Een prettig weekend.
John