Dag Ad, Piet en Gerard,
Fijn dat jullie meedenken en meetesten.
Het is niet zo makkelijk theoretisch te benaderen hé? Dat komt vermoedelijk omdat we de exacte werking van de schakeling niet kennen.
Ik heb navraag gedaan bij LDT, maar wacht nog op antwoord. Ik verwacht niet dat ze de volledige werking uit de doeken gaan doen.
Handig dat Ad een installatie in de praktijk heeft. Klopt het dat de openstaande railverbindingen op de laatste detailfoto de geïsoleerde stukken zijn? Als dat het geval is dan maken overrijdende wielen zeker contact. Heb je toevallig ook een langere loc met bv. twee draaistellen? Dat zou handig zijn om de theorie van Piet uit te testen.
Verder heeft Gerard gelijk: we zouden een test moeten kunnen doen met enkel wagons zonder stroomverbruik.
Jullie vragen je vermoedelijk af waarom doet ie dat niet even zelf? Zoals ik in het topic "even voorstellen" in het begin al eens had verteld
verkeer ik niet in goede gezondheid. Momenteel ben ik tot niet veel meer in staat dan af en toe de computer gebruiken en om de paar dagen een kwartiertje of zo met de baan zelf bezig te zijn (de laatste keer was vorige zaterdag en dan ben ik nog figuurlijk onderuit gegaan ook). Dus "even testen" zit er voor mij niet in, en voor ik stukje bij beetje m'n rails ga doorzagen wil ik wel even zeker zijn dat het van de eerste keer goed zit. Vandaar. Ik waardeer jullie hulp dan ook ten zeerste.
P.S.: de rails zijn (voorlopig) uitgelegd, enkel de stukken die de kortsluitingen van de 4 keerlussen veroorzaken zijn er nog tussenuit.
De volgende stap is dus de keerlussen doen werken. Zoals vroeger beschreven bestaat mijn tafel uit schilderdeuren, opgehangen met rails en dragers (schappensysteem) en daarop 12 mm multiplex. Daar bovenop zou nog 4 cm hardschuim moeten komen, maar de multiplex blijkt van slechte kwaliteit: trekt geweldig krom en de tussenliggende lagen komen los. Dat moet er terug af dus
. Ik denk dat ik daarvoor vochtwerende MDF ga nemen (vermits de baan hier en daar buiten de maat van de deuren valt is zo'n extra plaat dus wel nodig). MDF is veel sterker en plooit minder, dus vraag ik me af of ik die niet dunner mag nemen. De deuren vormen uiteindelijk de stevige draagstructuur.
Groeten, Bertus