Goedendag conducteurs, treinchefs, wisselwachters en andere treinliefhebbers.
Zoals er vele voor mij gingen ben ik na een rustperiode van zeg 35 jaar weer van plan om mijn oude hobby weer eens op te pakken. De trix, Marklin (al 45 jaar oud) en wat andere niet te definiƫren merken kan ik geloof ik in de doos laten nu ik me wat meer heb verdiept in digitaal. Valt niet mee als je uit de tijd stamt van klik, klak, klik, 2 stroomdraadjes aan de trafo en rijden. Weken ben ik me al aan het verdiepen hoe het nu zit... Afijn de eerste stap gezet... een digitale start set besteld van Roco. Ondertussen door 100de pagina's over decoders, merken, wel met elkaar werken, niet met elkaar werken, terugkoppeling van wissels seintechnieken heen geworsteld en door de bomen het bos niet meer te zien. Filmpjes op Youtube zitten kijken hoe je dat nu doet (er is veel te vinden by the way) Maar de prijzen zijn ook dan weer niet misselijk... O, leuk, een diesel met echt geluid WOW, even kijken wat zoiets dan kost.... Oeps, een krantenwijk in de kop van Noord-Holland maar zoeken daarvoor. Maar waar ik het meest bang voor ben dat ik weer iets koop wat weer net niet past bij de rest of het merk. Nu hoor/lees ik steeds meer goede recensies over DigiTrax (relatief goedkoop en soms uitgebreider dan meeste Europese merken.....
Nou jullie begrijpen het al... veel vragen nog dus het bestelde treintje zal voorlopig nog wel (digitaal) zijn rondjes op de keukentafel moeten draaien.
Dit forum (ik tracht veel te lezen) is top en ik hoop dat ik binnen afzienbare tijd ook iets kan bijdragen.
Fhuut... John