RTim,
Aller eerst maar te beginnen met de bezet en terugmelders, de terugmelders van Roco zijn inderdaad nogal prijzig, hierbij moet je niet alleen kijken naar de prijs van deze terugmelders maar meer naar hetgeen ze meer kosten dan andere en dan valt het best wel mee. De terugmelders zijn de enigste componenten waar je aan vast zit bij roco al de andere componenten kun je ook van andere merken nemen
Ik en met mij nog andere op dit forum kunnen je vertellen dat de combinatie van roco terugmelders de enigste manier is om zonder storing te werken. Ik zelf heb veel andere systemen uitgeprobeerd samen met de roco interface maar allemaal minder goed, er is op dit forum ook een draadje over. Ik zelf heb ook de door jouw aangehaalde systeem werkeloos in de kast liggen.
Je vraagt wat is slim?. Voor mij maar een oplossing, kijk ook eens naar de toekomst en wat nog mogelijk is bij de uitbreiding van de baan, je schrijft dat je 2 nodig hebt, dit zijn dus 16 melders en dat zijn weer 8 blokken omdat er minimaal 2 melders per blok nodig zijn.
8 blokken is niet veel, als je een dubbelspoor ovaaltje legt dan heb je al minimaal 8 blokken nodig en dan komt er waarschijnlijk nog wel een inhaalspoortje bij en een extra spoortje voor een station en een paar voor het rangeren, je zit zo aan de 16 blokken
De kosten, bij gebruik van 16 blokken heb je bij Rosoft een nog een module voor terug melding meer nodig en dan kom je al snel op €200.- (weet niet de juiste prijs) en bij Roco op €400.- maar er is nog een andere oplossing.
Traincontroller en rocomotion werken niet met de software van rosoft dus dar heb dan iets anders voor nodig.
Voor de ander oplossing is het even vooruit kijken naar de toekomst, Traincontroller bronz moet je niet aanschaffen omdat deze maar iets meer mogelijkeden heeft als rocomtion en die is gratis en dan kom je al snel op traincontroller zilver en die is weer duurder maar wel aan te bevelen omdat je dan een zeer goed programma hebt, op een na de beste die er te koop is, de beste is traincontroller Gold maar die kun je altijd nog als updat e bestellen als je dat nodig acht.
Bij gebruik van traincontroller zilver kun je met 1 melder per blok werken en dat scheelt de helft in aanschaf van terug en bezetmelders, dus dan zijn er maar 8 nodig bij 16 blokken.
Kosten, 2x roco terug en bezet melders€200.-
Wel moet je dan nog traincontroller zilver kopen €299.- als je rocomotion al hebt, ja ik weet het dit is veel geld maar je zit dan ook niet met alle extra,s zoals een usb serieel en diode schakelingen die je moet toepassen op de ongedetecteerde spoor gedeeltes, minder bedraading.
Het is allemaal niet goedkoop maar denk eens wat je allemaal wilt in de toekomst, ik weet het wel maar de keuze is niet aan mij.
Veel succes met het kiezen.
Gr Piet