Roco keerlusmodule 10767 kun je laten werken met beide, deze is instelbaar met een jumper of je met stroomdetectie of met kortsluit of dat je hem met beide wilt laten werken, dus met stroomdetectie en als die weigert om welke reden dan ook dat als beveiligeng dan de korsluiting in grijpt.
Niet de goedkoopste maar wel alle mogelijkheden.
Piet in een eerdere (persoonlijke) reactie stelde ik een vraag over de keerlusmodule van littfinski. maar ik had je reactie onvoldoende gelezen. Ik snap de meerwaarde van het gebruik van de Roco module.
Misschien wil je'm mij dan uitleggen, want ik zie hem niet (die meerwaarde)... De Littfinsky met stroomdetectie werkt probleemloos.
Ik ben met de bouw van de baan zo ver dat ik nu eerst de rail wil gaan voorzien van bedrading. Ik kan er nu makkelijk bij. Om wat info op te doen heb ik ook zitten neuzen op de sit van littfinski. Mijn vraag is zijn die modules toe te passen in het plan wat ik in de kennismaking heb geschetst? Ik zie dat vele modules met S88 bussen aan elkaar te koppelen zijn. En aan roco modules zijn te koppelen. Ik denk daan de bezetmelders in combinatie met de feedback module (10787?)van Roco.
Heb ik bv de interface module nodig om de koppeling naar de ps te maken. Om dan in de pc met Tc verder te gaan? Zijn de bezetmelders toe te passen of zijn er betere alternatieven? Past het op elkaar.
Zoek ik goed als ik modules uitzoek die de DCC taal spreken? Wat meer detail vragen. Maar wel handig als de juiste bedrading aan de rail zit. En het zo is voorbereidt dat ik het later goed kan aan sluiten.
Er zijn een aantal niveaus van communicatie:
1. communicatie tussen je centrale en de loc's en wissels. Die verloopt via het DCC protocol
2. communicatie tussen bezetmelders en je centrale (Expressnet / Loconet / S88)
3. communicatie tussen je centrale en wisseldecoders (kan ook buiten DCC om, b.v. Loconet)
4. communicatie tussen je centrale en je PC (Loconet, fabrikant-protocol, etc)
Nummer 4 gebeurt vaak via een - al dan niet virtuele - seriële (COM) poort. Dit kan via een RS232 verbinding, meestal 9-polige plug, of via USB (in dat geval heb je vaak een verloopkabel nodig van USB naar serieel met de benodigde drivers, zorg dan dat je een kwalitatief goede koopt met goede drivers anders krijg je hoopjes problemen (zelf heb ik goed resultaat gehad met Sweex verloopkabels en drivers), maar YMMV.
Over S88 heb ik een hoop problemen gelezen. Het is een wat ouder protocol met wat eigen aardigheden. Voor mij is dit een van de redenen geweest om over te stappen op een centrale (toentertijd mijn Intellibox) die wel Loconet kan afhandelen. Inmiddels zit ik in de omschakeling naar Digitrax om redenen die nu te ver voeren.
Loconet is een standaard protocol waar je heel gemakkelijk modules op kunt aansluiten.
HTH,
Gerard